Kanin iFokus

Kanin

Etikettutanför-ämnet-ot
Läst 794 ggr
Biotoxina
1

Gotlandskanin(ifokus)

Letade, men kunde inte hitta någon iFokus sida riktad till just detta.. Skulle vara roligt om någon kunde öppna upp en sån fokussajt. :)

Bara en tanke.

RebeccaG
0

Älskar Gottlandskaniner med🙂
Tror tyvärr inte det skulle vara en särskilt aktiv sajt😕

Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning 
| Youtube

VildaVittra
2

Det finns några som har gotlandskaniner på denna sajt, du hittar dem under fliken produktion.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Fridaaaa
0

Tror tyvärr inte den hade blivit så aktiv, inte så många som har gotlandskanin, är några stycken här bland annat 🙂

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

tlover
2

Jag tror det skulle i längden vara en inaktiv sajt, man ser det på föreningens forum om jag minns rätt (det jag kunnat se då min man var inne, det har blivit krångel sen jag tog över genbanksarbetet så jag kan inte bli medlem och min man minns inte sitt lösenord)

Men du kan ju "hojta i rubriken" om att det är för gottisar så att vi kan se/svara

l'm back

farvendal
2

Är det bara jag sol tycker att det finns onödigt många ifokussajter för kaniner? Kanin, dvärgkanin, lejonkanin, jättekanin, hermelinkanin, rexkanin. har jag missat någon?

Medarbetare på

Kaninmagazinet.se

Denna kommentar har tagits bort.
Zabbio
4

#5 Teddykanin :P Kaninhoppning

Jo, det finns väldigt många. Och de flesta ser jag inte riktigt poängen med.. Hade bättre förstått inriktningar som Kanin (för alla), Produktionskanin (för ull, kött, päls), sällskapskanin (för just sällskap), Kaninhoppning, kaninutställning. Den typen av indelningar där det ändå kan vara viss skillnad på hur man använder/hanterar kaninen. Men raser? Varför ha en sajt enbart för en ras, det är ju ingen skillnad på en teddy eller en rex egentligen,  utom utseendet.. jag menar att precis samma diskussioner borde komma upp :)

Fast iofs hade ''genbankskaniner'' varit kul :P Men de hade nog inte varit så aktivt.

Men nu är det som det är. Egentligen tycker jag att det är bäst helt utan indelningar så att alla med kanin kan vidga sina erfarenheter och se olika synvinklar oavsett om an håller med om allt eller ej :)

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Biotoxina
1

Finns på facebook vet jag en aktiv grupp för Gotlandskanin och melleruds kaniner i genbank, så kanske skulle de inte vara så dumt ändå. Gillar ditt förslag #9 om "användningsområden"ifokus och ha genbank som en. Så kunde man ju söka och hitta genbanksdjur på ett samlat ställe :)