Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 949 ggr
[RC1393]
2

Hägnbygge- bildtråd

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har mitt projekt dragit igång, jag ska bygga ett hägn till min jätte i sommar.

Hägnet kommer vara 3x3m stort och 1,6m högt och jag kommer ha ett bärnät över bara som extra säkerhetsåtgärd.

Först ska jag gräva bort gräslagret och släta till marken, därefter slå ned stolpar och börja sätta upp nätet, och lägga marknätet. När det är gjort så ska jag lägga tillbaka gräset över nätet (så gott det går) och fylla upp med jord där det behövs. Därefter kommer det jobbiga, vi ska på något vis få ned en av våra gigantiska vinterburar, men hjälper pappa till med traktorn så löser det sig.

Bild från grävandet, usch så mycket sten det är i marken där alltså!

[RC1393]
5

Och mitt i alltihop fann jag denna vackra blomma, någon som vet vad det är? Ska försöka rädda den, kändes synd att behöva ta död på den.

Misuki
0

vad kul med ett hägn. Men är det nödvändigt att ta bort gräset innan? Tänkte de är väl bra om det är kvar?

Kommer nog bli kanoners iallafall! Vill gärna ha hägn åt mina när vi bor i hus nån gång i framtiden. Skulle vilja ha buskar i mitt hägn så de finns naturlig skugga.

[RC1393]
0

#2 Jo, jag vill nämligen inte ha nätet ovanpå gräset, blir så jobbigt när jag ska kratta ihop skiten att hela tiden behöva fastna i nätet 🙂

Myrra
1

#1 Det ser ut som du har fått tag i en Akleja!

Dom är jättefina,själv har jag röda här hemma.

[RC1393]
0

#4 Ja, mamma sa det när jag frågade, väldigt vackra är dem!🙂 Den ska tydligen ha "rymt" enligt mamma, visste inte ens att vi hade sådana blommor!

Såhär blev det i alla fall, svettiga 40 minuter senare🥵

[RC1393]
0

Nu så, klart och betartt som vi säger här hemma (klart och betalat).

Blev en del ändringar, hägnet flyttades till stället där mina andra burar redan står och något nät grävdes inte ned, istället blev det stenar runt kanten och ev. hål fylls med sten. Glad kille blev det🙂

[RC1393]
0

"Vågar jag gå ut?"

[RC1393]
0

"Heej!"

[RC1393]
2

🙂

LIMOUSIN
1

Grymt fint!

[RC1393]
0

#10 Tack! 🙂

Chieko
0

Lyxliv! Med lägenhet är det svårt att göra liknande, men det blir definitivt av när jag skaffar hus/gård!

/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus

[RC1393]
1

#12 Nej det förstår jag😕 Kommer själv flytta till lägenhet om 3år, suck! Men, utbildning måste man ju ha så jag har väl inte mycket att välja på😃

Verkligen bra med buren i hagen också, kan jag rekommendera. Nu kan jag stänga in Tiger i buren och använda hans Hage som rasthage till dvärgarna om jag känner för det🙂

Victorica
0

Riktigt snyggt :D

Veronica

[RC1393]
0

#14 Tack!🙂