Ligger still, gör ingenting
Idag gick jag ut för att ge min kanin äpple, men han reagerade typ inte. Han blir alltid helt till sig och börjar äta direkt osv… Men idag rörde han inte äpplena. Jag ser buren från mitt fönster och han rör sig typ inte. Bara ligger sill i ett hörn. Han har varken ätit eller druckit idag.
Innan så typ lät det som han tuggade på en sten…? Det gjorde han itne för det finns inga stenar i buren men alltså det var något liknande ljud, vad gjorde han?
Vad ska jag göra? ): Och vad är det med honom??
(han är en hane på 4 år, mini teddy löwen)
Om din kanin inte äter, släpp dator/mobil och åk till veterinären. Han beter dig uppenbarligen inte normalt och bör undersökas så snart som möjligt.
Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning | Youtube
kolla tänderna. De kanske har blivit så långa att ha inte kan äta, det är därför han är trött, han har ingen energi. Kan vara det han bet på, sina tänder.
Det första jag kommer på…
De brukar kunna tugga när de har ont. Kolla tänderna.
Medarbetare på
Kaninmagazinet.se
Nu rörde han på sig lite… Tycker, av vad jag har läst, det låter som trumsjuka?
Han har grejer i buren som gör att tänderna inte borde bli för långa, då borde dom väl inte vara det? :/
Det vet man inte. Men misstänker du trumsjuka så är det veterinär som gäller snarast så då kan tänderna undersökas samtidigt.
Det är väldigt viktigt att kaninen får i sig hö eller gräs för att hålla igång magen, annars kan det sluta riktigt illa.
Medarbetare på
Kaninmagazinet.se
skulle säga åk akut till vetrinären
http://www.youtube.com/user/lazyasshika