Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 627 ggr
Ninwe
0

Tål det vatten?

Hej! Jag har lite planer på att köpa hem lite hus från zooplus.dk. T.ex. ett sånt här: http://m.zooplus.dk/shop/smaadyr/bur_tilbehoer/legehus/kaniner_marsvin/228774?previousProductGroupId=40378 Men tror ni att det kan stå i en utebur med bara nät som tak, eller blir det skadat om det börjar regna? Mvh, Ninni :-)

Hälsningar,
Ninni :-)

Fridaaaa
1

Jag tror nog det tål lite regn.
Men hade nog inte haft det ute dygnet runt

Men jag hade inte köpt det pga "fönstret", tycker det är risk att ha det, så hade satt igen det i så fall eller gjort det större 😉

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Ninwe
0

Varför skulle du satt igen fönstret?

Hälsningar,

Fridaaaa
0

#2 Skriv vem du talar med, tack, underlättar 😉
Som jag skrev ovan, risk. Jag vill inte riskera att mina fastnar där.
Undviker sånt. Visst, man kan inte undvika alla faror för sin kanin, men jag väljer bort just hus med såna fönster 🙂

Ninwe
0

#3 Ok, mina är ganska stora och kommer precis in i ett sånt hus. Men jag ska tänka på det om jag beställer något sådant. Tack!! :-)

Hälsningar,

Idlil
0

Jag har inte mitt det där huset ute! :) Jag har ett annat hus som är gjort av trä.. ^^ Alltså inte bark :p

Kramar & tassar från Ida, Toffee & Lakrits Hjärta

Fridaaaa
0

#6 Det huset är ju gjort av trä också 🙂

Idlil
0

#7 Då såg jag fel 😉

Fridaaaa
0

#8 Skulle nog vara svårt att bara göra det av bark tror jag 😛 Och inte så stabilt hehe

Ninwe
1

Ok. Jag har redan några hus så jag köper några nya till innekaninen istället! :-)

Hälsningar,

Idlil
0

#9 jj, men jag menar det är av trä men har bark omkring sig 🙂

Ninwe
0

Om man köper gnagleksaker på gnagarboden, tror ni att man kan lägga in det i en utebur om det regnar? Jag lägger ju in vanliga pinnar även om det regnar så det borde väl inte vara någon skillnad med t.ex. en pilspiral? :-)

Hälsningar,

[Mi-rand-a]
0

Har ett liknande hus till mina kaniner som jag stoppat ut på balkongen, än så länge har den hållit, de enda är väll att barken uppe på taket har försvunnit men i mitt fall är de bara bra då ena kaninen som hade de först kletade in de med bajs som sedan torkade fast och inte gick att får bort, men nu är de problemet löst!