Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 871 ggr
HomecomingQueen
0

hus eller platta?

jag har svårt att bestämma om jag ska ha ett hus eller en platta till min inomhusbur. vad tycker ni är bäst?

Keligast
0

Platta :) Tycker jag

KajsaM
0

Hus men plant tak. 2 i 1 liksom :)

HomecomingQueen
0

haha, svårt när den ena säger en sak och den andra en annan sak xD

KajsaM
0

Hehe, här kommer + och - men sakerna :)

Sitthylla

+

• Tar inte upp stor golvyta
  • Skräpar inte lika mycket ner under
  • Lång, så´kaninen kan verkligen lägga ut sig

-

• Kaninen kan inte gömma sig (lite kan det ju alltid gömma sig men)
  • Tar upp hela bredden på hörnet i buren
  • Kan inte flytta runt det lika myk

Hus med plant tak (rakt)

+

• Kaninen kan gömma sig
  • Kaninen kan även ligga på taket
  • Man kan flytta runt huset i buren (Om man har huset löst)

-

• Tar upp ganska mycket plats
  • Kaninen kan kanske inte ligga på sidan helt
  • Ganska svårt att möblera om i buren

Hoppas detta ska hjälpa dig att lösa ditt problem :) Själv föredrar jag hus, eller båda och :)

Lolitas
0

bygg ett avlångt hus där långsidan täcker hella burens kortsida. om du har 50cm kortsida så bygg 40cm lång, 30 bred, 25 hög. då blir den både och. och kaninen kan ligga raklång både i huset och ovanpå

felicia93
0

Jag ska bygga kanin hus med platt tak så att det även kan andvändas som sittplats :) men mina burar är ju inte gigantiska XD 60x60 ungärfär.

[Niike]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är Alphas hus som jag har byggt, är väldigt nöjd med det faktiskt:) Det är stort och som ni ser får det plats två kaniner på det, och då är det ändå utrymme kvar:) Dock kanske det inte går att ligga på, men det får vara en sittplats;)

Casper
0

I en innebur är det ganska enkelt att få till en bra yta, både som skydd och som hylla! Jag har lagt en bredare hylla tvärsöver buren (kortsida då) genom gallret på båda sidor och har sågat till så att den sticker ut ca 1 cm på var sida. Om man sågar av en bit så att den passar in mellan de vertikala "trådarna" i gallret så stannar ju hyllan kvar där den ska. Sätter man den precis över bottnen så blir det ju ett lagom krypin att gömma sig i också! Då funkar ju bottnen som väggar runt om. Cool

Hoppas någon förstod svammlet…

ciss
0

Hus med plant tak är bäst tycker jag :)

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

KvirrZ
0

Jag har hus med platt tak så han kan sitta på också :)

- Mvh Emma

twinnie
0

Kaninen kan visst gömma sig under sitthylla. Jag har sitthylla till Myran och hon kryper in till hörnet och myser.