Halm eller sågspån?
Hejsan!
Jag undrar om man bara kan ha halm i buren som bottenunderlägg eller ska det vara sågspån? Eller kanske finns det något annat bottenströ? :)
Hälsningar Vemsan

Det finns Toa-lätt…. det gör så att det inte luktar från kiss osv. det är vanligt när man har kaninerna innomhus.
Jag har först sågspån o sen halm. Halmet suger knappt åt sig kisset och då ligger det kvar i botten om det är plast botten, annars suger trät upp det, o det är ju inte så bra.
Sågspån är bra för att det suger åt sig kisset. och sedan halm så att det blir mjukt o så…… :)
Tack för tipset =) Jo, för jag kommer ha en innebur och ha kaninen inne :)
Hälsningar Vemsan

Varsegod!!! Hoppas det kommer gå bra med ninen!!!!! :)
Har du en innekanin så är halmen inte nödvändigt förutom kanske i huset, däremot kan du ha toa-lätt i buren, det använder jag och det suger åt sig allt jättebra :)
Okej ;) Provar det sen då =)
Hälsningar Vemsan
det va såklart till Photoniq ;D
Hälsningar Vemsan
Skulle det funka med torv som bottenmaterial? Och så halm över såklart men torven mest för att det suger så bra..?
Inte spån, det innehåller terpentin, som är cancerframkallande. Min veterinär hatar spån, hon sade åt mig att bränna upp det.
Som de andra säger så kan du ha toa-lätt, men så kan du också ha aspflis.

#9 I sovdelen av buren kan du ha lite halm :) Det är skönt för kaninen. Jag använder bara sågspån till mina "ninier". Lycka till med din kanin <3
#10 okej, tack för svaret ;D Men vet du om man ska ha Toa Lätt i toalådan också, eller behövs det ingen toalåda? Eller kan man ha vanlig kattsand där?
Hälsningar Vemsan

Hej! du ska inte använda sand till kaninen. Kaniner tvättar sig mycket och får då i sig sanden ned i magen och det är inte bra. det kan ge förstoppning.

#11: Man behöver ju inte ha nån toalåda, men det blir ju mkt lättare att städa sen när kaninen lärt sig att bara bajsa & kissa i den :P Då är det bara att töma den varje dag så luktar det inte lika mkt :) Och det går jättebra att ha Toa-lätt i den.
Jag har spån och halm till mina kaniner, och det funkar jättebra(: