Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 1096 ggr
Vemsan
1

Halm eller sågspån?

Hejsan!
Jag undrar om man bara kan ha halm i buren som bottenunderlägg eller ska det vara sågspån? Eller kanske finns det något annat bottenströ? :)

Hälsningar Vemsan

mimmi.k
0

Det finns Toa-lätt…. det gör så att det inte luktar från kiss osv. det är vanligt när man har kaninerna innomhus.
Jag har först sågspån o sen halm. Halmet suger knappt åt sig kisset och då ligger det kvar i botten om det är plast botten, annars suger trät upp det, o det är ju inte så bra.
Sågspån är bra för att det suger åt sig kisset. och sedan halm så att det blir mjukt o så…… :)

Vemsan
0

Tack för tipset =) Jo, för jag kommer ha en innebur och ha kaninen inne :)

Hälsningar Vemsan

mimmi.k
0

Varsegod!!! Hoppas det kommer gå bra med ninen!!!!! :)

[Quellii]
0

Har du en innekanin så är halmen inte nödvändigt förutom kanske i huset, däremot kan du ha toa-lätt i buren, det använder jag och det suger åt sig allt jättebra :)

Vemsan
0

Okej ;) Provar det sen då =)

Hälsningar Vemsan

Vemsan
0

det va såklart till Photoniq ;D

Hälsningar Vemsan

Casper
0

Skulle det funka med torv som bottenmaterial? Och så halm över såklart men torven mest för att det suger så bra..?

[Maria-Gerbiler]
0

Inte spån, det innehåller terpentin, som är cancerframkallande. Min veterinär hatar spån, hon sade åt mig att bränna upp det.

Som de andra säger så kan du ha toa-lätt, men så kan du också ha aspflis.

Vemsan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag tänker använda sånna där Toa Lätt till Kitti, men ska ja ha mkt halm utspritt då också? x)

Hälsningar Vemsan

Keligast
0

#9 I sovdelen av buren kan du ha lite halm :) Det är skönt för kaninen. Jag använder bara sågspån till mina "ninier". Lycka till med din kanin <3

Vemsan
0

#10 okej, tack för svaret ;D Men vet du om man ska ha Toa Lätt i toalådan också, eller behövs det ingen toalåda? Eller kan man ha vanlig kattsand där?

Hälsningar Vemsan

elena
0

Hej! du ska inte använda sand till kaninen. Kaniner tvättar sig mycket och får då i sig sanden ned i magen och det är inte bra. det kan ge förstoppning.

Vemsan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#12 Okej! Tack så mkt för att du sa det! Och kom på att eftersom Kittiwake är en lejonhuvad så kommer det bara lättare att fastna i pälsen :S

Hälsningar Vemsan

Sandra-
0

#11: Man behöver ju inte ha nån toalåda, men det blir ju mkt lättare att städa sen när kaninen lärt sig att bara bajsa & kissa i den :P Då är det bara att töma den varje dag så luktar det inte lika mkt :) Och det går jättebra att ha Toa-lätt i den.

[Niike]
0

Jag har spån och halm till mina kaniner, och det funkar jättebra(: