pellets och gnagarblandning?
kan man ge en kanin pellets å gnagarblandning? alltså kan man blandar ihos pellets med en liten del gnagarblandning eller ska man enbart hålla sig till pellets?
Kolla innehållsförteckningen på pelletsen du har, rekomenderar Cuni Complete eller Rabbfor. Hur ser näringsvärdet ut på höet du ger din kanin?
Man ska absolut inte ge gnagarblanding eller pellets av samma märke till kaninen, inte heller något från Dogman, eller någon av de sorterna man kan hitta på ICA & liknande…
(Åk till en riktig zooaffär eller beställ via nätet)
Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning | Youtube
#1 jag har ingen kanin än. jag undrade bara mest , för jag är sugen på att skaffa en. och jag vill vara förbered och veta vad som är bra och dåligt med olika saker. men finns det något man kan blanda ut pellets med? för det ser så tråkigt ut, eller är det bästa att bara ge pellets och en bit frukt/grönsak?
#2 Du kan torka avklippta grenar med löv och lägga in till kaninen året om. Ex gran, lönn osv. Det är en kul aktivitet för dom också.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Uteslut gnagarblandning helt.
Du kan ge det lite lite som godis men inte blanda i maten.
Exempel på bra pellets: JR farm, Cuni pro, cuni complette. (stavning?)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Och fråga INTE i djuraffären. I den jag var i så var det bara massa skit(ursäkta) som de rekommenderade. Men jag ger mina kaniner endast pellets( selective jr) till mina kaninungar
Om man har en kanin som matvägrar och inte vill äta hö och pellets så är det faktiskt inte farligt att ge den färdig kaninblandning. Bättre att den äter det än ingenting alls. Min förra kanin åt kaninblandning med pellets som huvudfoder. Plus fri tillgång till hö samt lite frukt och knäckebröd. Han blev trots detta 10 år gammal och vägde inte alls för mycket. Kaninblandning är ju faktiskt bättre än gnagarblandning. Något gott vill man väl ge sin kanin!