bitts
hej, min kanin är liiiite aggresiv när man sitter i hans Hage ( utehage) som hänger fast med buren, och ibland när jag ska klappa honom så knorrar han och biter mig i fingret! det gör inte ont men jag blir rädd och skäller lite på han! vad ska jag göra? :(
Det är nog ett dominans beteende, Har läst Runt lite och vad jag har hittat så ska man inte ta bort fingret, utan hålla det kvar för att vissa att du inte ger dig,
För evigt med Gaia
Visa att du inte är rädd,utan försök att hantera honom som om han inte håller på så, ev ha handskar till en början kanske.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
man ska aldrig bestraffa en kanin! Istälett så belönar man den när den gjort rätt. Visa respekt för kaninen och låt den vara ifred när den vill det. Visa inte att du är rädd för kaninen och dra inte bort fingret när den biter. När den sitter i ditt knä så får du absolut inte hålla fast kaninen. När den vill hoppa ner så får den det.
Hoppas det går bra för dig!
Frida
okej tack! 🙂
#2 okej tack! ska försöka med min lilla kanin! 🙂
#3 okej, men vad äter kaninerna för godis? eller ja min kanin äter inte sånna godisar som jag köpte till honom( moritsgodisar) finns det några bättre? eller kan man typ bara ge sallad som belöning i små mängder? men när jag håller honom är det inget, det är när han sitter ner på marken och man ska ta på honom selen.
#4 Hoppas det går bra nu! : )
För evigt med Gaia
#6 man kan ge vad som helst till kaninen som belöning. Jag brukar ge vanlig pellets eller så hackar jag morot till små munsbitar
Frida