SNÄLLA HJÄLP!!!
Min kanin parades för exakt 25 dagar sedan, parningen verkade ha gått bra eftersom hanen vältrade sig på rygg efteråt. Jag kan inte se några konkreta tecken på att hon är dräktig, hon har dock en aning större spenar och verkar vara lite tröttare. Men hon har inte ens gått upp ett gram i vikt, utan väger fortfarande exakt 1,9 kg.
Snälla hjälp mej, hur har ni märkt när era kaniner har varit dräktiga? Hur vet man om sin kanin är dräktig??? Har nån någon liknande erfarenhet???
Tacksam för svar!

konstigt att hon inte har gått upp i vikt :/ har hon inte börjat boa?
nej, hon har inte börjat boa. har du haft en dräktig hona?
hur betedde sig hon i så fall?
de kan börja boa nån timme innan de ska föda.. det har båda mina honor gjort.. När de var dräktiga kunde jag känna lite som buckler ibland :P och de har varit tröttare, vilat massor.. Sen varit hungrigare oxå..
angående vikten så borde hon ju gå upp.. jag vägde inte mina honor när de var dräktiga. Men hon kanske har fått mindre mat och därför inte gått upp (inte troligt).. annars.. konstigt iaf.. hoppas hon är dräktig då :)
jo jag glömde en sak, min kanin bajsar och kissar jättemkt och dettta har hon inte gjort förut, har det någonting med att hon kanske är dräktig?
#4 Det gjorde mina kaniner, skitade ner mkt dagarna innan+dagarna efter, så inte säkert men det kan ju vara ett tecken. Annars tycker jag du bara ska avvakta, ge henne mkt mat och se till hon dricker mkt sen får du ju se om en vecka om de kommer ngra ninisar:) + från 29-30:onde dagen kan du låta henne vara kvar i sin bur och inte lyfta henne så mkt alltså ut till rastgården och så, så hon får lugn o ro.

Vänta och se

lycka till:D
Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus
Vänta och se. Kan ju fortfarande vara 1 vecka kvar
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Hejsan! Tack för era svar. Idag är det dag 28 sedan hon parades. Vad händer om det går över 30 dagar, ursäkta att jag är lite nojjig, men det är första gången jag har parat en kanin. Brukar dom föda på morgonen eller natten?
Allt mellan 28-35 dagar är normalt, oftast säger man 31 dagar!
Nenea blev gigantisk dagarna innan hon födde. Hon boade inte förrens typ precis när ungarna var påväg ut! Iförsig hade hon ju 10 ungar i magen .. Men ;P
Vanligast föder dem mellan dag 28 och dag 32, men det är inte så otroligt ovanligt att det går ända upp till 35 dar.

Lycka till:)
Dag 31, hon började boa för två dagar sen, dock inga ungar än. Ska resa bort nu i tre dar, så jag hoppas att det har kommit några ungar när jag kommit hem…hoppas, hoppas!