Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninhoppning-och-selar
Läst 921 ggr
strong.ale
0

Sel träning

när börjar ni ''träna''/vänja era små vid selen våran e ganska liten

Tacksam för svar

fossingen
0

Selträning kan man börja med ganska tidigt. :) Brukar själv vänja ganska tidigt, 8 veckor sådär.

strong.ale
0

Okej men vilken sele sort använder du då. Jag har ingen som passar min lilla :/

fossingen
0

Mja, vet inte exakt, selarna har jag haft många år men då fanns det större urval. Beror väl också på hur stor kaninen är. Ska finnas olika storlekar på sele även kaninunge sele.

strong.ale
0

okej jag har ingen i stl S men letar ska fara in i en djur affär om ett tag så snappt jag har till. Våran lile busse har så mycket energi så han kunde springa flera varv runt jorden känns det som haha😛😃🤪

Plopp4
0

Jag börjar vid 3 månader, det är väl då dem flesta börjar (;

Hälsningar Jossan

Kika gärna in på min blogg: http://www.kaninhopparen.blogg.se

djurtok
0

Jag brukar börja vid 3 månader :)

För evigt med Gaia

strong.ale
0

Okej jag tror våran är 1-2 månader jag minns inte han e född i början av sommaren :)

fossingen
0

#7 Ja, selarna blir ju ganska stora om kaninen är för liten :) Då får man vänta eller leta en mindre sele att köpa. Jo, har mycket spring i benen på en liten fyrbent knatte här också, hon älskar att köra slalom och hoppa :P

strong.ale
0

Jag har tänkt och beställa en sele också men vet inte vilken sorts sele H, bog eller bröst sele

vilket har  ni användt

fossingen
0

#9 Jag har alltid kört på H selar då de funkar bra för mig och djuren.

strong.ale
1

okej på min stora kanin använder jag bog när vi är ute och går och bröst sele när jag hoppar. Jag tycker han svänger snbbare med bröst selen :)

Fridaaaa
0

Sätter på selen lite då och då fram till 3 månaders ålder och sedan från den åldern, blir det med koppel. Alltså tar av och på bara, för att den ska vänja sig.

Man ska inte träna med koppel innan 3 månaders ålder.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

strong.ale
0

Vi satstar på att börja träna vi kanske september med koppel altså