Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 674 ggr
[00emi07]
0

(X) dränkta

När min mamma och hennes bästis Petra var små, (typ sex år) Så fick mammas kanin av misstag ungar. När dom var små hade mammas pappa skojat om att det skonsammaste sätten att avliva djur på var att dränka dom. Mamma tog det på allvar. Så hon och Petra fyllde en stor hink med vatten och så … Dränkte dom de små kaninungarna. Mamma berättade att dom grät. Inte bara för att dom dränkte dom små liven utan för att dom kände hur dom sprattlade när dom höll dom under vattnet, och till slut… Slutade dom sprattla. Hemskaste va? Inte sant? Vad är det hemskaste du sett/gjort/hört om? (Inom kanin ämnet alltså!)

Cragan
0

#1 usha hemsk historia som med största säkerhet satt sina spår.

själv har jag inte upplevt eller hört om så farliga saker ett par 2-3 kaniner utsläppta i skogen bara när bekanta tröttnat o inte kunnat sålt sina kaniner (var när jag var liten så lite över 20 år sen)

tlover
0

Det värsta vi varit med om var när våra katter tog vår favoritkanin Det var riktigt hemskt för att vi var ju tvungen att börja tänka på avlivning för katterna också och katterna åt henne under lagårn jättenära kaninburarna men vi kunde inte komma åt henne så resten av kaninerna kände ju allt på doften, hennes rädsla och sen när dom åt henne 😭

l'm back

[Mi-rand-a]
0

Dock inte kaniner men harar.

När vi var små fanns de små harungar i ett dike längst en liten väg som ledde till en badstrand där många ungar cyklade förbi och tillslut hade en pojke tagit dom små harungarna och slängt in dom i en vägg samt tryckt ut ögonen på vissa av dom! 

Vet inte hur mycket den historien stämmer då jag var liten när min kusin berättade de och barn kan ju ljuga/överdriva en del men helt omöjligt är de inte.

zezagena
1

hu, dränkte en mus som satt fast i en slagfällan en gång. Inte kul alls men tänkte att det skulle gå fort. Den satt ju fast i fällan men inte dödligt, den stackaren simmade runt i hinken med fällan, den synen blir jag aldrig av med. Nu har jag bara "levande fångfällor" o släpper ut dom i skogen 😉

spacesheep
0

Häromkring var det några ungdomar som skurit huvudet av kanin- samt kattungar och lagt dem i lekparkerna. Riktigt hemskt för både djuren och barnen som fann dem senare..

[MiniPim]
2

#5 Fy vilka sjuka människor.

FlutterShy
0

Bland det värsta jag vart med om i kaninväg var nog när en av våra hundar skrämde ihjäl min favorit kanin, hon hade säkerligen fotfarande vart levande idag om inte den olyckan hade hänt.

Uppfödning av Belgisk Jätte, chinchilla.
http://utsiktenskaniner.weebly.com/

"The language of the heart can be understood by everyone"