Tror ni de känner igen dig?
Tror du att din kanin känner igen dig? Jag tror inte att min kanin känner igen mig :'( Igår sträckte jag handen framför Skutti så hon tyckte nog jag var ivägen, så hon puttade aggressivt bort mig och när jag inte tog undan handen för jag skulle sträcka mig efter en sak så började hon riva mig men annars är hon ju jättesnäll :)
De brukar känna igen den som ger dem mat, så hon känner nog igen dig :)
Däremot låter det som att hon är revirbenägen och inte gillar att ha dig inne på sitt revir och säger till dig att dra därifrån ;) Det kan försvinna, speciellt om hon är ung, men det finns vissa kaniner som är så permanent.
Ljustadalens kaningård
Min kanin känner igen mig. Visserligen är hon innekanin så vi är upp i varandra hela dagarna om man säger så. Och kaniner jag hade innan henne kände också igen mig. Efter att jag tillbringat ett år på gymnasiet och varit tvungen att lämna henne hemma med min mor så han jag inte så mycket som sätta mig på köksstolen i köket innan jag hade in liten svart pälsboll o knät som slickade varenda litet ställe hon kunde komma åt och hon var en sån kanin som bara tyckte om familjen och var mycket reserverad mot främmlingar. Så jag är ganska säker på att kaniner känner igen folk de umgåts med under längre tid :)
japp de känner definitivt igen mig och även resten av familjen
http://www.youtube.com/user/lazyasshika
Jag har haft min kanin i ca 2 år och hon har aldrig slickat mig.
Fåtal av de kaniner jag haft har slickat på mig men de tycker inte mindre om en för det. Puttande kan betyda att kaninen vill vara i fred helt enkelt. Jag tror att mina känner igen mig bra:) synd att man inte kan prata med dem, hade varit intressant :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Det är inte så att hon blivit skendräktig??
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Ibland verkar de känna igen en men andra dagar springer de bara iväg så jag brukar tvivla, men när jag tog kaninerna till veterinärn så var de mig dom tryckte sig mot och skyndade sig till när veterinärn tog dem till andra sidan bordet, så jo jag tror de känner igen en när de har lust :)
Ja mina känner igen folk, dom märker direkt vem det är som kommer till dom :)
Min kanin känner igen mig otroligt väl. Han tyr sig till mig och lyssnar extra till min röst.
När han tvingades bo hos min familj i ett par månader medan jag bodde på annan ort sprang han varje dag upp på mitt rum, gjorde ett varv och undersökte varje familjemedlem för att försäkra sig om att de inte var jag. När jag kom hem igen behövde jag inte ens komma innanför dörren innan han blev i extas. ❤️
Bor ju hos mina kaniner varannan vecka (men är med de så ofta jag kan ändå) så mamma ger de mat osv när jag inte är hemma, och de är ganska "skygga" för henne, men så fort jag kommer hem så vill de undersöka mig :)
//doge
Ja, jag är ganska säker på det. Jag är den enda som får hålla på med min ena kanin t.ex.
Hon bodde tidigare hos mammas granne som helt struntade i henne. I tisdags hade jag haft med Zelma hemma hos mamma så hon fick springa i hagen, när jag var på väg hem så möter jag grannen som genast skulle fram och gosa med "sin" lilla Zelma. Zelma ryggade genast tillbaka så långt hon kunde och spände sig i hela kroppen. När grannen skulle klappa henne började hon morra och göra utfall. Visst, jag hon kan även vara sur när jag håller på med henne för mycket, men sådär gör hon aldrig mot mig.
Så någon skillnad mellan människor ser de allt.
Sedan kanske man inte märker det lika mycket på trygga kaniner. Har tre andra kaniner som älskar ALLA människor. Det kvittar om det är jag eller en ny person de aldrig tidigare träffat, de kommer direkt fram och hoppar upp i knät för att se om man har med sig något gott. Så på dem märker jag inte det lika tydligt, men jag är helt säker på att de känner igen mig också.
http://pillasddv.weebly.com/