Vi som bygger/renoverar
Tycker jag ser lite burbyggartrådar lite överallt och tyckte det vore kul att samla dessa i en och samma tråd.
Så vad har ni för byggen/projekt just nu?
visa upp och skriv lite 🙂
Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |
Jag kan väl börja då jag inte tror så många är online så här dags.
Så här såg min fyrfackare ut något år gammal
Såhär såg den ut efter lite(tungt) arbete
och såhär ser den ut idag (lite mer arbete har jag lagt ner på den efter jag tog denna bilden, men det är mest reglar som inte syns och lite annat smått).
Det som är kvar innan den är färdig är bla. nya längre ben eftersom den nu ska stå utomhus, panel för att skydda plywooden, sitthyllor och ett tak.
Det här är nya kaninhuset straxt innan inflytt midsommar 2012. Det är fortfarande lite finlir kvar. Vi ska dra vatten och gräva ner elsladd. Verandan är heller inte helt färdig
Bara MÅSTE tassa här, vad folk än säger om ''tassar'', vill lägga upp bild på min kaningård men sitter vid fel dator just nu, men kan lägga upp bilder imorgon! 😃
2 åh, älskar kaninstall! Har sätt dina klipp på youtube! Så otroligt fint!!
/Hälsningar Bea och kaninerna
Uppfödning av rex hermelin
#3 absolut :) #4 tack tack
ingen mer som vill visa upp sina byggen/projekt?
själv har jag gjort och skruvat upp sitthyllor idag samt fäst fler reglar.
Allt material jag använt i renoveringen är återanvänt efter att jag skruvat isär en bur som inte är så funktionsduglig, t.o.m. skruvarna jag använt.

Renoveringen av fyrfackaren går framåt, tyvärr har jag inga bilder att bjuda på då jag mest slitit med "tråkbygge", fler reglar, lås och lite målning.
Nu ska bara benen bytas ut, på med tak och lite panel sen är den färdig!.
Jag hoppas på att kunna ställa upp den nästa vecka och ta tag i nästa bur.
Ingen annan som bygger?
Helt underbart fint är det! :D
Jag håller på och "renoverar" mitt kaninhus. Det ska målas, fixas bättre förvaringsmöjligheter o.s.v. Hela huset inuti ska målas vitt, tak och väggar. Sen ska också min niofackare målas vit med svarta luckor. Jag har börjat på detta så de tre översta facken är helt klara samt väggen rakt fram i kaninhuset har börjat målas. Niofackaren står till vänster i huset, på höger sida så står det tre tvåfacksburar. Jag skulle vilja byta ut dessa till yterliggare en enhetlig niofackare men det får vi se i sommar… Jag kan bjuda på en bild som visar niofackaren tidigare. Bild på hur det ser ut idag under "renoveringsarbetet" kan jag ordna i helgen. :)
Sen skå ska även det byggas fler sitthyllor och bolådor som alla ska målas så det blir lite mer ordnat. Rakt fram i kaninhuset så ska det även stå två st enfackare som är lite större. Dessa två är det lite småfix kvar på innan de är klara.
Välkommen att besöka hemsidan: www.vassarnskaniner.weebly.com 
#7 #8 Tack tack!
#9 är väldigt nyfiken på hur det ser ut just nu, du får knäppa bilder, men tycker du verkar ha bra planer 🙂
*tass* 😃
Mvh. Ida Lundahl
www.idalundahl.com / www.ovarpskaniner.weebly.com
Igår påbörjade jag utbyggnaden av mina kaniners rastgård, alt. en ny betesbur beroende på om jag orkar ta loss bottennätet från den gamla. Den gamla betesburen är nämligen ihopkopplad med den permanenta rastgården som syns på bilden här: (Det är alltså den tredjedelen av hagen som är längst till höger som är betesburen)
Oho för att satsa det sista på mirakel!
så roligt att fler hittat tråden 🙂
Här hemma står det tyvärr still, har inte hunnit med som jag velat, flera saker som kommit ivägen och måste prioriteras före.
Åh! ni är så duktiga! någon som har lust att bygga en fackbur till mig?
Oj den här tråden har hamnat i skymundan.
Nu har jag fått tid att sätta dit nya ben på min bur och även måla klart alla reglar, så i helgen hoppas jag få hjälp med att köra upp den till kaninhuset och slå på lite panel och smälla upp ett tak.
Oj, det är nästan 2 månader sedan jag skrev något i den här tråden.
Så här långt har vi kommit nu och det börjar bli dags för bur nr 3 🙂
Åh vilken rolig tråd, håller själv på att bygga, lägger in lite bilder imorgon :)