Färg?
Någon som vet vad denna gosse har för färg?
Jamen är han inte Beige..?!
Är han dvv el större vädurras..?
Föräldrar brun-gul-blå/bärare..?
Isabella
Söker man på internet så är Isabella mörkare, skulle gissa på beige! :)
Det bästa sättet att misslyckas är att inte försöka
Han är en fransk vädur på 11 veckor.
Hans mamma är havanna mantlad och pappan är havanna, alla de andra syskonen blev havanna/havanna mantlade.
Uppfödaren visste inte vad han va för färg och frågade rundor, hon skrev cream i härstamningsbeviset (vilket han fick pga hans färg, hans syskon har stamtavlor)
Isabella är han inte, hans halvsyster är Isabella
Sen hans andra halvsyster som är Madagaskar
Ja hans öron såg lite långa ut för att vara dvv 😉Beige😘
Där har du en riktigt läcker o ovanlig färg på din kille o stamtavla bör han absolut ha/få!
Han är väldigt stor också. Jag måste ta och väga honom. Han va störst i kullen och han är större än en jämngammal pojke här hemma
Jag har även fått förslaget att han är lux
Det står i härstamningsbeviset att han är cream, om jag förstått det rätt så är cream det engelska namnet för vår viltisabella. men för att bli viltfärgad så måste ena föräldern vara det? Då båda föräldrarna är havanna så kan han inte vara viltisabella/cream?
Fast han har ju inga viltzoner o är därmed inte lux ( viltegern) el viltisabella
ps är inte sussex cream just beige..?
I och med att båda föräldrana är bruna (havana) så är han någon brun färg, antingen kanel (gul plus brun), beige (gul, blå plus brun) eller egern (blå plus brun). Den han ser mest ut att vara är beige och då tycker jag absolut att han skulle få stamtavla och avlas vidare på då den färgen inte finns (?) inom Frasseaveln :)
Ljustadalens kaningård
Hans stam:
e: Havanna
u: Havana mantlad 93p
ee: Havanna mantlad
eu: Svart 92p
ue: Havana 95p
uu: Blå mantlad 94p
eee: Svart 94p
eeu: Havanna 92p
eue: Havanna 93p
euu: Blå 92p
uee: Havanna 94,5p
ueu: Svart 94p
uue: blå mantel 94p
Han kan enligt stammen inte vara något annat än beige, oavsett vad som ligger bakåt av det man inte ser :)
Ljustadalens kaningård
Ja jag tycker det är ljusgul/guldfärgat
Är det bara jag som inte ser bilderna? Ser bara svarta rutor, förutom på bottenfärgen
#23 Har du dålig täckning? :-)
Hälsningar,
Ninni :-)
Jag ser inte de bilderna heller. Men jag har också haft problem med just KiF ett tag nu.
Veronica
Han kan bara vara beige med tanke på stamtavla och utseende. Vacker färg!