De förbaskade sladdarna!
Vi alla har väl varit med om en avbiten sladd. Jag försöker lära min kaninunge att inte bita men det är svårt. Har lyckats göra henne rumsren iaf. Några tips??
Avskärma sladdarna så hon inte kan bita?
Sladdskydd e ju ett tips?.
Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning | Youtube
Att ordna så att kaninen inte kommer åt sladdarna är mitt bästa tips?. Att bita i sladdar kan ju vara farligt. Inte ens de mest väluppfostrade kaniner lämnar jag ensamma med sladdar, tycker risken är för stor. Dessutom nog jobb att lära dem att inte bita på möbler med mera, slipper gärna lära dem att sladdarna är förbjudna också.
Grattis till rumsrenheten! Det är ändå det viktigaste för att det ska fungera med innekanin!
Tack så mycket det värmer😃 jag har ju hängt undan alla sladdar. Jag håller på att lära henne att nej med lite mer bestämd röst betyder sluta. Det funkar till hälften. Oftast lyssnar hon men ibland när hon är riktigt inne i det så går det inte xD Vad har ni lärt era kaniner?
Bitter spray för hund och katt som du sprayar på kablar så kommer hon garanterat sluta! Fungerat klockrent för mig :)
Mvh Hela stora familjen <3
Har fått köpa många nya internetkablar eftersom de alltid vart dem som rykt, de får man dock ej stötar av.
Jag använder nu kabelsamlare, de är spiralaktiga och skyddar sladden relativt bra.
Är det bara mina kaniner som är så snälla och inte biter på sladdar? :P Har bara hänt ett par gånger under dessa tre år… Men jag drar ändå ur alla kablar de kan komma åt om jag ska lämna dem ensamma.
Men det finns ju sladdskydd och kabelsamlare… och ryck ur alla kablar som för tillfälligt inte används.
Medarbetare på
Kaninmagazinet.se