Kanin iFokus

Kanin

Etikettfärger-teckningar-och-raser
Läst 1010 ggr
[Plumskaniner]
0

Färghjälp.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tyvärr är min kull jäkligt klurig..

Jag lägger upp bilder på alla ungar, skriver lite kort om dom och får hoppas på att vi löser det här någon gång..

Mamma är zobelsiames brun wienertecknad vö och pappa är zobel/blå japantecknad samt bärare på vö.

Det är satinpälsade ungar, så färgen är lite annorlunda mot normalpälsade. 

Vet du enbart vad en kanin har för färg, skriv gärna det! All hjälp uppskattas! ❤️

Berlioz, han är gul/svart japantecknad vad jag ser. Dock ljus.

[Plumskaniner]
0

Lafayette är Zobel/svart japantecknad vö. Om jag har fel, rätta mig som sagt!

[Plumskaniner]
0

Abigail är en av dom klurigaste, enligt mig. Hon har blåa ögon, vit kropp men sen brun/svart svans samt brun/svart vid ena örat som ni kanske inte ser så bra. Men man ser iaf att hon inte är vit bö som jag trodde först. Mörkare färg än Adelaide.

Tänkte först på svart, men tror inte det går att få med denna kombinationen och en så liten japanteckning är väll rätt omöjligt. För svart skulle jag nog säga att hon har för färg, men sen om det är japanteckning, wienerteckning eller typ att hon är brokad har jag ingen aning om..

[Plumskaniner]
0

Adelaide har som ni kanske ser lite brunt vid ögat, sen har hon samma färg vid rumpan. Så zobelsiames brun wienertecknad vö kanske skulle funka?

[Plumskaniner]
0

Sen den sista är Toulouse som är zobelsiames brun wienertecknad vö.

[Plumskaniner]
0

Putt

Melao
2

För det första kan inte den första kaninen vara gul/svart iom att båda föräldrarna är zobel. Antingen är färgen fel på föräldrarna eller så är han zobel/svart japan.

Den "helvita" tror jag är zobeljapan antagligen kombinerat med vitörat. De två sista tror jag att du är rätt ute med :)

Oho för att satsa det sista på mirakel!

[Plumskaniner]
0

#6 - Åh jaha okej tack så mycket! Jag har för mig att någon sa att gul/svart var en av dom som kunde dyka upp med denna kombinationen..

Så med andra ord är det tre zobel/svarta japaner och två zobelsiames bruna? Med wienerteckning och vö osv osv. Men med själva färgen alltså.