Ny sele?
Hej! Jag har en kanin här hemma dom är väldigt dragig, hon har H-sele och jag funderar på att köpa en bogsele eller bröstsele. Men eftersom hon drar och grejar så kanske det inte är så bra med en annan sorts sele? Jag har hört att dom kommer lättare ut från dom
//Hälsningar Kringlans Kaninuppfödning!
Hemsidan: www.Kringlanskaniner.weebly.com you know my name, not my story
Om det är så att hon drar mycket skulle jag rekommendera bogsele. Kanske är det lättare att rymma ur en sån (jag har inte märkt det) men jag har uppfattningen att det är bekvämare för en dragig kanin med en bogsele än en H-sele.
Medarbetare på
Kaninmagazinet.se
Vissa säger att en bröst sele är svårare att komma ut ur men jag vet inte hanvänder inte min bröst sele så mycket :)
#1 jo, men om hon rymmer får jag verkligen inte tag i henne igen :/
Testa en bröstsele, dem kan man ju reglera storleken så den passar :)
Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning | Youtube
jag har en dragig kanin hemma som jag använder bogsele på, den har lyckats rymma ur en h- sele men inte ur en bogsele. Tycker att bogselar fungerar väldigt bra, men sen är det från kanin till kanin hur mycket den försöker rymma. Men jag rekommenderar bogsele, om du är osäker kan du alltid pröva olika selar, sätt kaninen i en Hage (av t.ex kompostgaller) gå runt i hagen med den och se hur den reagerar på selen, och om den lyckas smita 🙂
Bloggen 
MVH Cecilia & Kaninerna
Vet någon om tallbacken säljer bröstselar? :)
#5 tack! Då provar jag bogsele då :)
#6 Tror tyvärr inte det, bara sett h-sele och bogsele.
Nästagårdens selar har med snygga selar annars, finns med på fb
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.