"Kaninens dag" ?
Jag undrar om det skulle vara intressant att arrangera något som vi skulle kunna kalla "kaninens dag" ? :)
Här skulle vi kunna ha PET-bedömning av kaniner,
En liten hopptävling (dock kan vi ju inte dela ut pinnar eller dyl. utan det blir mer som en träningstävling) och aktiviteter för oss ägare ?
Jag har länge varit inne på att ha någon sån här dag, men skulle vara kul om ni här ifrån skulle kunna komma också så vi kan lära känna varandra bättre än bakom dataskärmarna ! ;)
Har en kompis som är hoppdomare så skulle isåfall kunna höra med henne om hon också är intresserad.*
Självklart har vi en liten prisutdelning också ! :)
Denna dag kommer antagligen hållas i södermanland, omkr. strängnäs, mariefred, eskilstuna beroende på vad man kan hitta för plats ! :)
Så vad säger ni ? :)
Viggebys Kaniner - www.viggebys.weebly.com/
jag hänger gärna på! bor i sörmland stockholm så det blir inte så långt 
Trevligt ! :) Jag arrangerar gärna en sån här dag om många är intresserade ! :)
Hade varit skoj: Om det varit närmare :(
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
synd att det inte va i karlstad ;)
så kul! Men tyvär bor jag långt bortom :(
//Hälsningar Kringlans Kaninuppfödning!
Hemsidan: www.Kringlanskaniner.weebly.com you know my name, not my story
bor i sigtuna, med en halvtimme till stockholm, så ja kan kolla :)
/Christel & kaninerna! 
strängnäs bör jag kunna ta mig till. men jag tar då med mig båda små monstrerna här hemma, eller blir det bsvärligt isåfall? jag kan lämna hermelinhonan hemma..
#6 - inget du behöver kolla ännu, gör det sen om det blir aktuellt istället :)
#7 hur många kaniner du tar med dig är helt upp till dig, jag tar nog med mig ett gäng själv isf ;)
#8 vad bra, då tar jag med mina små monster ;) säg ett datum så ska jag nog kunna komma med tåg :)
Är intresserad! Fast när?
Mvh Klara, Musse, Hedda och Rabalder.
När kan jag ju inte säga ännu då jag måste fixa domare till PET & hoppningen och se så tillräckligt många är intresserade, det är ju mycket planering som ska göras :)
Ok. Jag kanske är ute med båten så jag hör av mig om jag kommer!
Gör en tråd här om det lir något, kulle vara kul att träffa alla ! :)
#13 Desamma! Alla andra också såklart!
inga fler som är intresserade ? :)
det vore kul,men det är för långt bort från mig :(
HAHAHAHAHAHA…..
Om det finns övernattningsmöjligheter på plats t.ex. tält eller husvagnsplatser, eller om vi hittar ett ställe med stugor man kan hyra, är det intressantare för er längre bort då ? :)
#17 om det finns möjlighet till det blir det mycket lättare för mig iaf, jag bor ju somsagt en bit bort men är villig att komma dit! :)
Bor i Uppsala så jag skulle kunna tänka mig att komma! :D
- Medarbetare på Lockar ifokus.
https://nouw.com/rosettagabriella - In och läs!
Skulle jätte gärna vilja komma men har ingen som kan skjutsa mig dit :/
Jag är intresserad :P skulle va kul! :D
dock lite långt , men kanske kan ta mej dit ändå beroende på när å så :)
// Michis
Kul å höra ! :)
Jag ska se om vi kan hitta någonstans där man kan sova kvar, campa/hyra stuga :)
#22 Låter super kul! :D
Gud vad mysigt! Synd att det är så himla långt bara 
Tänkte att OM jag hittar en plats innan det blir för kallt ute så möts vi upp första dagen, grillar, lär känna varandra, aktiviteter för oss människor. sen dagen efter kör vi kaninaktiviteter, prisutdelning, städning och säger hejdå? :)
Vart kommer det vara någon starns?
och vilken vecka? 
#26 Någonstans nära mariefred/strängnäs då jag bor här :)
Jag kan inte säga när ännu då jag inte hittat en plats ännu :)
hej!
som sagt vill jag komma men måste man sova över för det kommer jag inte få av masen 
#28 du behöver absolut inte sova över, det var mer ett förslag för dom som har lite längre resa ! Du kan ju komma bara ena dagen om du vill det ! :)
#29 ok tack dåså då kommer jag :)
Härligt ! :)
Kan man ta tåg dit? 
#32 Japp man kan ta tåg till Läggesta (Mariefreds station), Strängnäs resecentrum samt eskilstuna station (vet ju inte vart i vi ska vara ännu). Beskrivningar kommer jag göra allt är bestämt ! :)
Gud va kul! :D
Nu sitter jag och letar platser man kan hyra :) kommer isåfall behöva ta en liten slant i "anmälningsavg." för att ha råd med allt…
Imorn ska jag ringa till en tjej som har en stoooor ridanläggning nåora km ifrån där jag bor och diskutera denna idé vidare. Förhoppningsvis får jag hyra plats där, *hoppas det inte kostar skjortan bara*. Övernattning får vi lösa, hon har ju uthyrning av rum där, om ni är intresserade av att dela rum så blir det ju billigare ! :)
finns de ingen camping i närheten då? :) kan man ju tälta också om man vill :P ?
// Michis
#37 Jo det finns en camping några km ifrån den anläggningen, annars kan ni ju alltid tälta på våran tomt ^^ Men får som sagt se vart vi ska vara, inget är helt 100% ännu, och så får vi ju se om det är varmt nog att tälta då ;)
Sådär ! Nu har jag pratat med Johanna som äger ridanläggningen och hon sa att det säkerligen går att lösa ! Jag föreslog att vi kör i augusti så man hinner förbereda, beställa priser, jag måste samla ihop till hyran av platsen samt få in alla era anmälningar ! :)
Övernattning kan ske antingen på vandrarhemmet dom bedriver (sängkläder får man ta med själv isf) eller i konferenslokalen kan vi slänga upp madrasser och sova ! Detta kanske kommer kosta ca 100kr per person och sovplatsen står man själv för att betala. Hoppningen och bedömningen kan ske antingen i ridhuset eller på en gräsplan, vad tycker ni blir bäst ? Jag har även bett om möjligheter till att grilla och då kan alla ta med korv, hamburgare, eller ja, vad man nu vill äta så kan vi grilla och lära känna varandra !
Jag kommer vara tvungen att ta en anmälningsavgift på 20kr / kanin för att kunna köpa priser m.m. Detta gäller anmälning för både hoppning & bedömning. Priserna kommer variera lite, men det blir troligtvis rosetter och annat kul !
Jag söker nu med ljus och lykta efter domare till hoppningen & PET bedömningen.
Jag kommer göra en nytråd när datum och allt är bestämt med johanna där ni får anmäla er. Pengarna kommer ni få sätta in på mitt konto så jag kan köpa rosetter innan (kommer tyvärr inte ha pengar att lägga ut, därför sker inte betalning på plats).
Hoppas vi ses snart mina kära kaninvänner !
#39 Vad skojsigt!
Kan man ta med sig sin valp eller är det typ ''förbjudet'' har lite problem med att fixa vakt åt han just nu ]:
#40 kan kolla med mamma om hon kan vara hundvakt annars, hon har kennel och ska snart starta upp hunddagis så valpisen kommer vara i trygga händer bara några km bort från där vi kommer hålla till ! :) vi har också valpar så då får h*n kompisar att leka med ^^ vad är det för hund? :)
#41 Amerikans cockerspaniel 75% och papillon 25% :)
Ska höra mer med mamma om detta också! :)
#42 det går nog att ordna ska du se ! :)
Sitter vid datorn hela tiden nu och väntar på att folk ska svara på denna tråd så jag kan dra igång med datum, vidare planering osv - är enormt taggad inför att få träffa alla ! hehe ;)
#43 Ja det låter dunderkul! lite spänt bara att jag ska åka själv med tre djur då ! (a) (två kaniner & möjligen valpen W) :)
#44 Åker du tåg? För jag kan tänka mig att möta upp alla som tar tåg på tågstationen :)
Roligt! Jag ska kolla upp om jag kan komma, men om man tar med kanin, ska man då ha den i sin transportbur eller hur är de tänkt? :)
Mvh Järnskogens kaniner
Efter Regn Kommer Solsken
#46 kul! Jag tänkte att vi tar transportburar där dom kan sitta på nätterna och kompostgaller el. liknande där dom kan vara på dagarna :) Om man inte kan fixa Hage har jag ev någon att låna ut.
Har landställe i Mariefred, så jag skulle nog kunna komma! 
#45 Ja, från stockholm! :)
Skulle vara guldvärt om jag kunde låna åtminstone kompostgaller som de kan vara i på dagen! :)
har inte kompostgaller kommer man låna eller ta med sig? :o
förresten jag tänkte ta med min kompis hon har ingen kanin men får hon följa med ändå? skulle vara jätte snällt om hon fick hon älskar söta djur som kaniner :)!
#49 det går säkert att ordna, isf blir det en Hage på fyra galler :)
#50 Kompostgaller får man ta med själv, har ev. som jag kan låna ut :) Måste samla ihop alla och räkna dom så jag vet hur mycket jag har att låna ut :) Hon är välkommen, men som sagt, ska man sova kvar betalar man detta själv :)
#51 de räcker till dom! det är ju bara en kort visit så det ska inte vara något problem alls! :)
Säg ett datum så är jag en av dom som kommer vara där iaf! :D
#52 gör som sagt en ny tråd när allt är klart där man kan anmäla sig ! :) Kul att du kommer ! :)
#53 Länka! :)
#54 Länkar absolut dit sen ! :)
Jag och min syrra kommer också! :D
#56 HÄRLIGT ! :D Måste bara fråga, är det du som har Sweetys hoppkaniner ? :)
#57 Ja, det ska bli kul! :D Haha, nej tyvärr. Det är inte jag. :)
#58 okej ^^ Kul att du och din syster kommer iallafall ! :D
Jag vill! :) så jag kan ev, Beroende på datum och så, kommer ta tåget då för ah bor i Dalarna så får åka en bit :P
Och jag tar ev bara med mig en kanin kanske 2 :p
tycker de låter hel mys ja! :)
// Michis
#60 låter kul ! Ja men eller hur, kan vara kul att inte bara "umgås" bakom datorerna ;)
Jag kommer om jag får :) Men isåfall blir det tåg bor i Gävle så det är ju en liten bit ;) Någon annan som ska förbi gävle med tåg? =) Eller kommer du att möta upp de som åker med tåg?
jag möter förmodligen upp dom som tar tåg :)
Det skulle vara "JÄTTE KUL!" Jag har också tänkt på detta!:)
efterlyses: hinder!
sådär, pratat med tjejen som har anläggningen och jag får hyra den, funderar på den andra helgen i augusti men måste höra med Emelie (proxima) som ska sitta domare när det passar henne. övernattningsmöljigheter finns för 300kr/person - medtag egna sängkläder. samt grillning kommer äga rum. det bli ingen PET-bedömning utan denna gång ger vi all uppmärksamhet till hoppningen :) anmälningsavgift: 20kr/kanin detta sätts in på mitt konto så jag hinner köpa alla priser innan. denna summa ni betalar kommer gå till att köpa in priser bl.a., hyran kommer jag få betala för egna pengar! :) hoppas många vill komma och att vi kan göra detta till en minnesvärd dag, kanske till och med tradition? :) så fort datum är bestämt så kommer en tråd upp där man kan anmäla sig. kommer länka till den här. hoppas vi ses snart! / Emma
söker även hinder till evenemanget! :)
Tyvär bor jag väldigt långt bort, växjö…:(
Annars skulle det vara hur kul som helst!…
Det finns ingen möjlighet att göra det denna månad? Låter riktigt kul faktiskt! Blev det något av den förra ni planerade förresten? (: ~ Med vänlig hälsning, Amanda ~ www.Uniqs.weebly.com
#69 kan tyvärr inte. har extremt mycket att göra denna månad, men får hoppas andra kan hänga på så ni blir ett gäng !
~Julia & kaninerna~
Skulle vara jättekul!
Har tyvärr ingen kanin men tänkte om jag kunde komma och kolla? Får se om mamma har lust att stjutsa dit mig. Vart skulle det vara? :)
MVH FiffiLiina
Har kaninens dag varit ännu? Annars vill jag komma!
Love my
Ruffe!
Älskar KIF! Bäst bäst bäst!
Oj bor i Eslöv, hade varit lite långt.. :(
För evigt med Gaia
Drygt ett år sen om ni tittar på datum när tråden var aktiv
Mvh Alice och Morpen :)
Woops.. :)
För evigt med Gaia