TVESKÄRTAR!!!
Igår när jag städade buren såg jag två tveskärtar! Den ena var mosad och den andra fixade jag snabbt. Jag har läst i en annan tråd om detta, och jag undrade om det är varnligt med tveskärtar i kanin buren, och hur man får bort dem?
Love my
Ruffe!
Älskar KIF! Bäst bäst bäst!
Vet inte hur du ska få bort dem men vi börjar få fler tveskärtar här och börjar bli orolig att de ska komma till kaninerna!! Så jag undrar också hit man får bort dem!
För evigt med Gaia
Jag har haft en tvestjärt här hemma i buren men inget som verkar ha stört kaninerna. Jag skulle säga städa oftare! De kan väl knappast hinna ta sig in så många och störa om du städar ut dem i tid? :) Tror även de trivs bättre i en smutsig miljö än en ren! Men jag är ingen expert! ;)
Tvestjärtar tycker om mörka och fuktiga ställen, hade också problem med tvestjärtar men man kan ta en blomkruka som man fyller med träull och ställer upp och ner. Då kryper tvestjärtarna in och kommer inte ut igen så man får tömma den på kryp varje dag. :) Eller så kan man ta en bit wellpapp som man fuktar ner och rullar ihop och fäster på t.ex burens ben så kommer tvestjärtarna krypa in där och sen kan man bara kasta den. :)
Tackar för tipsen , hoppas att #1 ochså har fått hjälp!
Love my
Ruffe!
Älskar KIF! Bäst bäst bäst!
#4 jag fick också hjälp :) Bra, kanske jag inte har något att oroa mig för.. :)
För evigt med Gaia
#4 Alltid kul att kunna hjälpa nån! 🙂