Aggressiv
Har en kanin som har kommit till mig för tre dagar sen ungefär Och han slåss med tassarna och bits direkt man sätter ner Handen i buren. Hur kan jag få det att sluta? Tacksam för alla förslag.
Han karnske känner sig osäker, jag har en som är likadan.. Han kan vakta sin bur, eller så har han som min kanin som jag har haft bitig i 2 år. Min Totte är helt aggressiv, pröva att använda vinterhandskar som en början. Men låt den INTE bita dej, det leder bara till mer problem. Använd även en pinne och jaga bort den så att du kan arbeta i buren. Jag har lärt min att han ska gå in i huset och stanna där tills jag är klar.
Låt han vara ifred en vecka kanske, så han får granska sitt nya hem, alla nervösa kaniner reagerar olika så låt han komma ut ur buren självmant och låt han komma till dig mm. tills han blivit mer säker.
De kan också bero på ålder så hur gammal är han? om han är i tonåren så kan det bero på de och de brukar oftast försvinna annars är kastrering ett alternativ.
Han är ca ett år… Men han har inte blivit så bra omhändertagen av sin tidigare ägare det är som att han aldrig har fått uppmärksamhet.