Fällning ?
1: Jag är kaninvakt, åt min kompis. En dvärgvädur (säger hon, men det är han inte). Sa fota och lägga upp en bild så ni får "gissa" lite, skulle vara kul att få veta ;)
2: Har varit innekanin, hela sommarn, och har nu fått flytta ut, men han fäller sin vinterpäls ? Han är 8år, tror jag. Han fäller mycket kring huvudet -ögonen och öronen. Kan jag hjälpa och dra lös pälsen ? Han ser för …. ja, konstig ut xD
3: Han har fått en ny bur, som dom har byggt, 2våning, och han kan/vet inte hur han ska gå upp. Det är bara en bräda med lite pinnar på så att han inte ska halka, men den är för smal, och att hålet är för smått… Hur ska jag få honom att fatta ?
Det är helt normalt att kaninerna fäller denhär årstiden. Du kan rycka eller borsta om du vill hjälpa till.
Håller med #3. Ryck bara inte den "fasta" pälsen utan ryck lite löst, lossnar det så lossnar det annars är det inte riktigt moget att lossna än.
Vad kan han vara för ras ?= ;D

¨Han kan vara dvärg vädur. Det finns dvv som har lite fel på öronen så att dom står upp.:)
#6 Okey.. :)
Har du försökt locka upp den till andra våningen med godis?:)
/Isa
#8 Han fattar inte… Jag försökte lyfta upp honom nästan höst upp, men han sprang ner igen :/
Gillar han nedanvåningen mer kan du sätta honom på ovanvåningen med all mat nere så kan du locka honom och annars kan du låta han vara och sedan gå tillbaka lite senare för blir han hungrig borde han ju gå ner ;)
Det bästa sättet att misslyckas är att inte försöka
#10 gammal tråd ;)
http://pillasddv.weebly.com/
#10 Tråden är 3 år gammal, och TS finns inte längre kvar på iFokus.
Mvh Linda, Northernlights Kaninuppfödning
~ Bloggen ~ Youtube-kanalen ~
Bunnies are like potatochips - you can't have just one