Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninhoppning-och-selar
Läst 602 ggr
[Alexandralanstrom]
0

hoppning

hej jag hoppar med min kanin Molle, ( bara på fritiden!)

men han älskar att hoppa! men ibland när jag ska hoppa med honom är det som skit! han vill lixom inte hoppa över alla hinder, han hoppar första hindret och sen sticker han från banan!

någon som vet hur jag ska göra för att få han  hoppa alla med vilje?

jag hoppar lös med han så aa, vill att han ska förbli det! :p

[Måra]
0

hur länge har du hoppat med honom?

[Alexandralanstrom]
0

#1 sen jag fick honom ( då han var 5 månader.) nu är han 8 månader

iWontBite
1

Lyft honom tillbaka till den platsen han var på innan. Snurra inte med kopplet, då kan de börja göra det själva. Hur mycket hoppar du? Kaninen kan ju bli trött om den hoppar samma bana om och om igen och det går bra varje gång, kanske rent av tror att den gör något fel om den måste hoppa igen :P Har du honom inte i sele eller var det bara jag som läste det så?

//Päpple Holstwiik
Hoppípollas Hoppkaniner
Registrerad i SKHRF sedan 2015

tussen12
0

I början kanske du ska hoppa med sele? Alla kaniner tycker inte det är kul med hoppning heller :)

//Hälsningar Kringlans Kaninuppfödning!

Hemsidan: www.Kringlanskaniner.weebly.com you know my name, not my story 

juliafrojd
1

Hon skrev ju att han tyckte de var kul och hade honom lös :)

tussen12
0

#5 jo men lättare att förhindra att han springer iväg i träningen då, man kan ju ha det i början :)

//Hälsningar Kringlans Kaninuppfödning!

Hemsidan: www.Kringlanskaniner.weebly.com you know my name, not my story 

juliafrojd
0

Jaha :)

[Alexandralanstrom]
0

#3 okej tack!

jag hoppar ungefär 2ggr veckan! vi kör alltid samma bana så de kan ju kanske vara därför!

jag hoppar utan sele med han! :)

[Alexandralanstrom]
0

#4 men han tycker ju det är kul men ibland bara han smiter :'D

iWontBite
0

Oops, missade sista meningen. Menade snarare om det är så att han bryter ut första eller femte gången den dagen ni hoppar samma bana samma dag? För då kanndet ju bero på att han tror att du tar tillbaka honom för något är fel eller så. Men eftersom han är utan sele är det nog bara annars att sätta tillbaka honom på platsen där han bröt ut ifrån, så han inte tror det var rätt att springa iväg :P Det kan ju ha hänt att han fick syn på en vääldigt smaskig grästuva eller något… Det är väll mer av en kul grej så då kanske det inte spelar så stor roll om han smiter ibland ^^, bara det inte är hela tiden.

//Päpple Holstwiik
Hoppípollas Hoppkaniner
Registrerad i SKHRF sedan 2015

Ninwe
1

Testa att sätta t.ex. kompostgaller i en avlång "hage" som är lika bred som hindren. Då kommer han ingen annan stans än framåt. Lycka till!:-)

Hälsningar,
Ninni :-)

[Alexandralanstrom]
0

#10 men när Molle smiter så smiter han ju till buren, då är det ju inte bara sätta tillbaka honom, man får ju jaga honom :p

#11 okej tack :)

Fridaaaa
1

Lär honom hoppa bana med sele först, underlättar mycket.
Eller som #11 sa, sätt kompostgaller vid sidan om hindrena, så kan han vara hoppa där.
Minska ner kanske till 1 gång/vecka nu i början med, så kanske det också går lättare 🙂

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Alexandralanstrom]
0

#13 okej tack! :)