Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 1158 ggr
OneSound
1

Burar bortskänkes!

Hej!

Har tyvärr inte fått mina kaninburar sålda, jättekonstigt då de är billiga och inte använda ett år ens!

Så nu skänker jag iväg dom. De passar kaniner under 3 kg. Ett bo finns också som bortskänkes. Nån sele finns också utifall någon gärna vill ha de med :)

Finns i Gävle!

Maila olsson.stina@hotmail.com eller PMa :)

Aut viam inveniam aut faciam

MirakelBetty
0

Är det ute eller innebur? :)

Tänk vad uppförsbacken gör med känslan av den efterlängtade nedförsbacken. 
Du är värd att njuta och må bra <3 

OneSound
0

De är två uteburar :)

Året runt burar :)

Haztparken
0

Någon bild? :)

[Sussi_63]
0

Varför är det 27 mil till dig! ;(

OneSound
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Viss montering/fix finns att göras om man inte vill ha de i befintligt skick. Finns grejer.

#3 Yes, bifogar bild.

#4 Haha så är de ibland ;)

Mison
0

Har du burarna kvar?

Alla djur behöver någon som bryr sig!

Stinastygg
3

Det där är ju inte "året-runt-burar"..? På vintern ska kaninburen vara ordentligt vindskyddad och ha en isolerad del med 4 solida väggar, samt stå på ben så att markkylan inte kryper upp i buren, och snö inte driver in…

OneSound
0

De har ben som skickades med som skulle skruvas på. Isolerad? Vet du hur mycket kryp det blir? Otroligt ohälsosamt. Jag har använt de med rejäla bon, och det funkade utmärkt.

tlover
0

#7 buren behöver inte ha en isolerad del, däremot ett vindskyddat bo el liknande och det kan man ju som #8 säger ställa in. Sen behöver man ju inte ställa dom mitt ute på ett öde fält eller på en havsstrand utan man kan ju använda omgivningens byggnader som skydd.

l'm back

Fridaaaa
1

#7 Nej uteburar måste inte vara isolerad så länge den har minst 3 heltäckande väggar och man har ett bra hus/bodel där man t.ex kan proppa med halm, det isolerar bra 🙂 Sedan på ett bra ställe ska den stå.

#5 Dock är den buren inget för året om permanent. Måste dessutom stå på ben.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Ninwe
0

En bur som är isolerad håller inte kylan borta, utan den stänger in kylan i buren varje gång man öppnar. Alltså blir det inte varmare. Dessutom så måste det ju finnas något fönster (annars blir det som en låda) och då kommer det in kyla där. Isoleringen har med andra ord ingen effekt. Bättre att proppa med halm och ha rejält täta väggar som vindskydd. Om det blir drag i buren är det mycket värre än om det är 20 minusgrader. :-)

Hälsningar,
Ninni :-)

Fridaaaa
2

#11 Ingången blir ju som ett fönster på bodelen 😉 Det räcker 😛 Har inte ett enda fönster på mina hus eller bodelar. enbart ingången.

Ninwe
0

Jag menar på buren. Man kan ju inte bara ha fyra hela väggar på en bur. Utan någon del måste ju vara t.ex. nät. Då kommer det ju in kyla där. :-)

Hälsningar,

Fridaaaa
1

#13 Nej det sa jag inte heller 😉
Men det blir ju automatiskt ett "fönster" genom att ha nät på dörren 😛 Jag har inga andra "fönster" på burar i regel.
För solljus måste det ju komma in 🙂

Ninwe
0

Det är precis så jag menar! Jag trodde att du menade att ett fönster på huset räcker. Haha, så fel det kan bli. Men så länge det är nät på buren så gör ju inte isoleringen någon nytta. Då kommer det ju in kall luft ändå. :-)

Hälsningar,

Fridaaaa
0

#15 Aha ok missförstånd bara då hehe 😛
Ja precis, nej isolering behövs inte 🙂

tlover
0

#15 nätbotten är olagligt på upphöjda burar så förhoppningsvis har man inte det på sina vinterburar ändå

l'm back

Ninwe
1

Nätbotten? Jag pratar om fönster, inte botten! :-)

Hälsningar,

OneSound
1

Jag hade dessa upphöjda på stenar på en altan. Massa halm som isolerade om vintern. Stadiga bon av tåligare virke än de flesta. Altan har även vindskydd plus staket runt om. De är inget fel på burarna, de är inte färdigbyggda här, då ben skulle skruvas på. Tyvärr skruvades de aldrig på när jag hade de för att jag var tvungen att använda de den dagen. Isolering stjälper mer än hjälper. Det kan mögla vilket är otroligt skadligt, värmen blir inte särskilt bättre än om man använder halm vilket är isolering i sig. Jag kikade upp allt detta innan ritningen gjordes. Så Stinastygg, läs på lite.

tlover
1

#18 missförstod dig trodde du menade till boet (och där behövs ju inte nät till dörren precis). boet kan dom ju värma med kroppstemperatueren eftersom dom är ganska små + strö.

l'm back