Lucky Mio!
För 1-2 månader sedan skrev en kompis till mig och frågade om jag visste hur man gör för att lämna en kanin till djurens vänner. Jag som inte ville att detta skulle hända skrev att jag kunde ta honom.. jag satt och drack vin med en kompis och var ledsen över separationen med mitt ex och tänkte att ja nu kan jag göra vad jag vill och ha djur. Jag visste ju vad min vän är för person så jag förväntade mig att det skulle vara ganska dåligt.. Jag hämtade upp kaninen i Borås på en parkering efter överenskommelse. Han satt i en olaglig bur utan spån och hö i.. det stanki värmen och de sa att "du får nog städa". Dem hade inte hunnit klippa klorna som var extremt långa. Jag tog hem honom och gav honom en laglig bur med mycket spån och hö. Han fick sina klor klippta och mycket gos. Han är social och nyfiken. I helgen ska jag röja iordning boden så att han får stor yta att springa på. I september kastreras han och sen ska en till nödställd liten kanin flytta hit. En fru till honom, en stor Hage ska byggas så att de kan springa av sig :) Han hette Lucky i det förra hemmet men jag ville ha en Mio och det hade jag bestämt sedan innan så det passade bra med Lucky Mio eftersom att jag räddade honom :)
Han är så härligt söt 😃
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#1 så mysigt ansikte :p Nu blir det kanin i bod som jag ville ;)
#2 Härligt! 😃
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.