Kompis till vuxen?
Hej, min kanin är nästan fem år och en omplacering så jag har inte haft honom mer än ett halvår. Han är utekanin och har inte bott med andra kaninen sen han var liten. Tror ni att han kan fungera med en ny kaninkompis? Han fungerar med katter och lugna mindre hundar, i hans tidigare hem var en kisse hans bästis.
Är han kastrerad så blir det lättast att placera honom med en bebis hona, annars bör han kastreras innan du överväger att skaffa en till kanin.
Sen bör han inte gå med hane, även om han e kastrerad. En lugn & stabil hona som sagt, alternativt vuxen kan funka men helst unge🙂
Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning | Youtube
OK, tack! Han är inte kastrerad men jag funderar på och göra det. Men hur mkt kostar det och hur snabbt återhämtar han sig? Är det vanligt med "personlighetsförändring"?
#2 Brukar ligga mellan 500-800 kr hankanin.
De brukar återhämta sig ganska snabbt. Man måste städa noga första 1-2 veckorna. Jag hade tidningspapper då och städade 3-4 gånger/dag för att hålla rent.
Eftersom han är så pass gammal är det svårt att säga hur snabbt han återhämtar sig, men kan vara individuellt med.
Våran hane blev lite lugnare och slutade skvätta.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.