Jag behöver tips!
Jag har ju tagit hand om en ny kanin, men han är inte så duktg på att gå på lådan. Varje morgon när jag vaknar har han kissat på mattorna som kaninerna håller till på, så jag får byta mattor och tvätta dem. Jag sprutar också lite parym på golvet under där det har kommit kiss.
Jag undrar om ni har några tips? på hur jag kan få honom rmsren snabbare? Vad ska jag göra och vad ska jag undvika. Är det bara att ha tålamod och fortsätta att byta mattorna tills han lär sig? Hur lång tid kommer det att ta?
Alla mina andra kaniner har vart jättelätta att lära, så jag har inte så stor erfarenhet av det här.
Vet han vart lådan finns till att börja med? Om de går fria dygnet runt borde du ta upp honom då och då och sätta ner honom igen i lådan så han alltid får gå därifrån. Lägg sedan hans egna avföring i lådan så han förstår vad den är till för. Det är det enda jag kan komma på, någon annan kanske har fler förslag.
Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Tack. Ja, han vet var lådan finns, och den är nära honom hela tiden, han hoppar i och ur den men använder den inte som han ska.
Jag antar att det bara gäller att ha tålamod tills han lär sig..
Säger samma som #1, fast om han kissar på en speciell matta så kan du ju ta bort den för tillfället och bara ha golv där. Sen varje liten plutt han gör lägger du in i bajslådan. Och när den andra kaninen har kissat i lådan kan du sätta honom där direkt efter och låta han lukta så han ser att här luktar det kiss och här ska jag kissa. Lycka till:P
Om han kanske kissar på samma ställe på mattan kan du ju sätta en toa där? :)

när jag köpte min kanin kollade jag var han kissade och la in lådan i samma hörn och la lite av det han kissat där i lådan, då fattade han direkt att han skulle gå där. :)

Jaa, jag tror att han har börjat fatta nu!
=D
Lägg bajs & kiss i lådan, så lär man dem på enklaste sätt! :D

Med min förra kanin, Pelle, som kissade ute så duttade vi lite ättika om han kissade på mattan. Han slutade kissa ute tillslut.