Hon är… orolig?
Hej! Min snart ett åriga hona är liksom… orolig? Rädd? Hon är rädd vid höga ljud, snabba rörelser, ehm… svårt att förklara! Hon vågar komma fram till mig och nosa och äta ur min hand etc. Men om jag rör henne viftar hon på svansen och springer iväg… och om jag kommer till henne springer hon också iväg :/ Min andra kanin(hennes burkamrat)är jättelugn! ( snart 4 år :/ ) man kan komma fram till honom och plocka upp honom och klappa etc etc. Snälla hjälp! Hur får jag henne att känna sig trygg?
Sätt dig med henne i en inhägnad (Liten kompostgallerhage) och bara sitt stilla och låt henne söka sig till dig. Är hon svår att fånga och lyfta kan du ställa ut en transportbur som hon kan gå in i själv och sedan bär du henne i buren till hagen. Hopas det ska lösa sig! //Linda
Tror att du måste hålla på med henne mer :) så hon lär sig lita mer på dig
Tack :) Hon har typ perioder :/ ibland är hon rädd och väldigt… otam. Och ibland världens mest sociala kanin :/
Kan det vara så att hon är brunstig eller vad det nu heter i kaninvärlden?
#4 hmm… ja. Men kommer det hålla på för alltid?
#5 Jag är inte tillräckligt kunnig på kaniner för att kunna svara på det, men du kan mejla något djursjukhus, de svarade mig väldigt snällt när jag var lite orolig en gång :)
#6 okej tack :)