Ny bur byggd!
Jättesnygg :D Vad var det för matereal som användes till bottnen, och rampen mellan våningarna? Och hur stor lutning är det på rampen? Ska kanske bygga en bur själv, och detta är två problem jag handskas med :)
Veronica
#2 Tack! :D
Det är balkongmatta och under den har vi en vit plastmatta för att skydda mot eventuella olyckor. Jag vet inte hur stor lutning det är på rampen, vi gick på känsla. Men den andra rampen är lite brantare än den första. Men vi ska se hur han klarar det. ;)
Okej, så balkongmattan gör att kaninen får bättre fäste? Superbra jobb med buren, både designen och utförandet 😃 Blir bara mer och mer sugen på att sätta igång själv, men kan eventuellt vara bra att få lov av föräldrarna först… 😇
Veronica
#4 ja balkongmattan är till för fästet. :)
Tack så mycket! Ja jag tycker om att designa och så, och min pappa är en jäkel på att bygga så det kan ju inte bli bättre! :D
Ja det tog ett tag innan min mamma gick med på att bygga en bur. :3
Jag får göra allt själv, och har inte byggt något sedan träslöjden, så det kan gå lite hur som 😉
För mig är det nog mer att jag får försöka få lov att ha kanin. Vilket känns en aning jobbigt nu när designen är klar och jag bara vill iväg och köpa matereal och sätta igång.
Veronica
#8 Jaha. Ja en kanin kan ju vara bra att ha först. ;)
Riktigt snygg, där kommer han få det underbart! :)
Är tanken att bara ha matta eller ska du ha något annat material över? Ska bli jätte kul att se när han har fått flytta in :)
Hälsningar Emma! :)
Senare kommer det upp en bild när den är inredd! :D
#15 Tack! :)
Bara matta. Men halm i huset. :)
WOW vilken fin bur! Värsta lyxvillan för en liten kanin ju!😃
En nyfiken fråga till dig Saffran: det fungerar bra att ha din kanin inne på ditt rum?
Jag tänker att de kära långöronen ju ibland kan få för sig att föra massa oväsen genom att gräva och fara runt på nätterna, hehe…
#18 Tack! :D
Det går jätte bra. Han är tyst på nätterna. Väldigt sällan jag vaknar av att han låter på något vis. :)
Fast det var under en period (ca 1-2 veckor) i mars tror jag som han grävde och lät väldigt mycket på natten. Det var för att jag var väldigt sjuk och hade mycket att göra i plugget under de veckorna så då fick han inte lika mycket socialitet och Motion som han brukar få i vanliga fall. ;)
Så som du förstår så kan man sova gott om dem får det dem behöver under dagen. :)
Nej, gud vilken snygg bur! Liksom så modern och fräsch! Passar in rummet jättebra.
Mycket bra jobbat!
MVH Celina
Nu har han flyttat in och så här ser det ut. :)
Vill inte visa för mycket för det kommer en cage tour på min kanal om någon dag eller så. Så ni får kolla där om ni vill, kan lägga upp länk här när jag lagt ut den. ;)
Han äter och verkar väldigt nöjd. Har gått på rampen och kollat upp lite på andra våningen man han har inte hoppat upp där en. Får hålla koll på honom nu så att han inte kissar någon annanstans än den toa jag gett honom. ;)
Förlåt för sne bild
#18 Har också min kanin i mitt rum. Han var riktigt galen om nätterna och bet galler och höll på tills 3 på natten om det va så tills jag upptäckte att jag kunde byta mattid, så han fick mat på kvällen när jag la mig sen när han ätit klart förstog han att ingen var vaken xD
Men på morgonen kan han ställa till med oljud också fast jag säger saker som "SCH" i sömnen när han låter (chockar övernattare väldigt ofta, som då tror att jag är vaken xD)
//Joanna
Riktigt fin bur! Skulle så hemskt gärna vilja ha ett hemmabygge :D
//Joanna
#20 Tack så mycket! Ja jag ville att det skulle vara som en snygg inredningsmöbel samtidigt. Är väldigt nöjd själv. :)
#23 Tack! :))
Wooow om du hade gjort beställningar hade jag köpr *.* så himla snygg!!
#19 Ah, det håller jag med om till 100%, det är viktigt att man spenderar mycket tid med kaninen och ger dem möjlighet att röra ordentligt på sig! 🙂
Jag tycker att mina långöron får vara ute och röra på sig en hel del, men "grävpellen" om vi kallar honom så får ibland ändå ingen ro verkar det som. Värst var det under en period nu i våras då han började möblera om i buren runt 3-snåret på nätterna.
Han lyckades välta sitt hus, petade ut pinnarna han fått att gnaga på genom gallret samt grävde frenetiskt i burgolvet. Det var så att jag vaknade, trots att jag sov i ett rum med stängd dörr som ligger en bra bit ifrån det rum där kaninburen är placerad… Måste ha varit vårkänslor eller kanske understimulering, men nu har Mr "grävpelle" i alla fall lugnat sig!
#22 HAHAHA!! Jag förstår att de blir chockerade. Men himla skickligt att kunna hålla pli på kaninen även i sömnen! 😉 Och så bra att du kunde komma på en lösning så han lugnade ned sig nattetid: en kvällsrutin där kaninen förstått att efter maten är det ingen mening med att stöka runt och föra liv i buren, för alla andra sover ändå.
Ber om ursäkt för OT i din burtråd Saffran, men blev så nyfiken och var tvungen att fråga när jag läste att du har din kanin på rummet 😇
#27 Oj vilken vilding! Säkert vårkänslor som du sa. ^^ Haha det gör inget, helt okej. :)
#26 Haha tack. ^^
Åh vad fin! Wow.
Vad är måtten? Den ser väldigt stor ut!
Mvh Klara, Musse, Hedda och Rabalder.
#30 Tack! :) Nja den är inte jätte stor men den är helt lagom för honom. :) Yttermåtten är 130x70x60 (längd, djup, höjd). Alltså en våning. Med båda inräknat är ju höjden 120. ;)
Men det låter ju jätte bra #31 .
Mvh Klara, Musse, Hedda och Rabalder.
så fint han bot då . Lyx bur för en kanin🙂
#33 Tack! Ja lyx ska det va. ;)
trivs han bra i sitt nya bur/ hem?
Superfin bur! Ser verkligen fram emot en cage tour på Yt:)
Åh WOW vilken snygg! Bra jobbat! 😃
Neder våningens och rampen ser ut som i ett dock hus ;) Jätte fint, vill också ha ett så snyggt till min kanin! :) Får väl hoppas på det bästa med den jag bygger om ;)
För evigt med Gaia
#35 Ja han trivs enormt bra! :)
#36, #37, #38 Tack så mycket! :)
Fantastiskt fint bygge! Vilken snäll pappa du har :D Ber om ursäkt om någon frågat redan men: Gallret är väldigt snyggt - vart har ni hittat det?
Gillar din bur skarpt!
Det är ju så svårt att hitta en snygg stor innebur så hemmabygge är ju klockrent! Får sätta sambon på byggprojekt tror jag….. :-P
#41 Haha ja han är bra på att bygga. :) Ja jag gillar gallret otroligt mycket! Han har beställt det från ett företag men han minns inte vad det hette, han skulle kolla upp det så jag kan säga till då när jag har fått svar. :) #42 Tack! Ja då får man det ju precis som man vill ha det. :)