Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 558 ggr
djurhemmet.n.nu
0

Leksaker/aktivering

Vad använder ni för leksaker/aktivering? Och isåfall vad funkar bra för er? Jag använder pinnar(såklart) och Hö bollar som finns att köpa på gnagarboden.se en superbra webbshop😃

Fridaaaa
0

Inga leksaker alls.

Tunnlar, hus & grenar bland annat istället 😛

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

NaDa...
0

Höbollar, kvistar, foderboll och klädnypa i snöre sommatid (de är ju bara i burarna på natten då)
Samma sak vintertid, men även tunnlar, leksaker från djuraffären (Både i trä och plast) och hemgjorda leksaker som toarullar med gott i, leksaker av natursnöre osv. :)

~ Kram Nadja ♥
Ålandskaninhoppare VardagsbloggKaninblogg

djurhemmet.n.nu
0

Mm låter bra jag tycker att de är viktigt att de får aktivering för mina är också ute hela dagen men låser in dom på natten😝

NaDa...
0

#3 Ja. När de är ute så har de så mycket för sig så när de kommer in så är de mest trötta.. x)
Men ja, aktivering är bra. Man behöver träna kaninens psyke och inte bara kroppen. :) Därför är leksaker som höbollar, foderbollar och klädnypor bra. ^^

~ Kram Nadja ♥
Ålandskaninhoppare VardagsbloggKaninblogg

farvendal
1

Mina aktiverar sig genom att äta upp mina möbler… 🙂

Medarbetare på

Kaninmagazinet.se

Fridaaaa
0

#3 Ja aktivering är bra. Mina får vara ute i Hage när vädret tillåter (alltså riktigt dåligt väder), plus att de har väldigt stora ytor som burar så 🙂

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

djurhemmet.n.nu
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Våran bur är väldigt liten men de är nästan aldrig i den bara några timmar när de sover. Jag har också gjort ett pinnhus som de kan gnaga på😃😃🐰 Lite dålig kvalité på bilden men var tvungen att ta med den. Ni vet bästisar delar på allt❤❤

skuttis88
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Grenar (of course).

I burarna har de lite gnagarmorötter och den lille har en aktiveringboll.

Sen ute har den lille en tunnel och lite ramper. Den stora har tunnlar och en fotboll som hon älskar. Hon springer runt den, buffar på den och går med tassarna på den :)

MVH Celina

Trasdockaa
0

Alla har foderbollar/aktiveringsbollar/foderrör, plasttunnlar, bjällror, höbollar (har höhäckar med men bollarna är av någon anledning extra roliga) och självklart nya grenar morgon och kväll. I inneburarna hänger vi upp ett knippe med örter i taket på kvällarna och utebusarna får varsin toarulle/annan papplartong med örter i.

En gång i veckan får alla kaninerna leka ett aktiveringsspel, vet dock inte vad de heter nu. Det ena är grått och runt med små gröna lock de lyfter på, och det andra är grönt/vitt med blåa plastklossar de ska flytta på för att komma åt gottis.

Sen är det ju lite speciellt eftersom innekaninerna har hela bottenvåningen på huset, så vi har byggt in leksaker och bus i vardagsrummet, bland annat under trappen (och de själva har fått för sig att vi måste byggt soffan som deras lekhus för där under är sjukt kul!) :)

Är sällan här så kontakt finns på http://tussilagons.blogg.se/ :)