Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 2757 ggr
[hästtösen]
0

Har hon bettfel?!

Hej, jag har blivit lite orolig över en av mina kaninungar, hennes tänder uppe ser så smala ut o små ut. Vilket jag undrar kan vara bettfel? hon är ca 6 veckor gammal o nu till min fråga, kan ni visa bild på en 6 veckors kaninunges friska tänder?

Ps, hon har även problem med ena ögat, de kommer var ur ögat o nu börjar jag fundera på avlivning, fast jag egentligen hade tänkt spara henne då hon var så fin, men kaninen ska inte behöva lida o då är nog den bästa utvägen avlivning. Känns svårt då jag aldrig behövt avliva någon av mina djur. Hon är annars frisk o kry o äter bra o har bra hull.

Snälla jag behöver svar på dessa frågor så fort som möjligt!

FlutterShy
0

Uppfödning av Belgisk Jätte, chinchilla.
http://utsiktenskaniner.weebly.com/

"The language of the heart can be understood by everyone"

skuttis88
1

Har du en bild på tänderna?

MVH Celina

[hästtösen]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En bild på tänderna, men väldigt dålig bildkvalite, men om ni tittar riktigt noga så kanske ni ser att tänderna ser lite konstiga ut? eller?

skuttis88
0

#3 Väldigt svårt att se. Kan du ta en ny?

MVH Celina

djurhemmet.n.nu
1

Innan du avlivar låt en veterinär ta en titt tycker jag

[hästtösen]
0

Mera bilder på tänderna…

[hästtösen]
0

Tänderna…

[hästtösen]
0

Tänderna…

[Luppa]
1

Jag tycker det ser ut som att tänderna är vridna utåt/bakåt?

[Luppa]
0

Här är en lite äldre unge med korrekt bett. Dock har hon munnen lite öppen, inte så lätt att hålla undan läppar och fluff, stänga käken och fota samtidigt ;) Undertänderna är bakom de övre när munnen är stängd.

Trasdockaa
0

Helt klart ett okorrekt bett, men oklart vad som orsakat det. Väldigt intressant att se, även om jag så klart beklagar :(

Är sällan här så kontakt finns på http://tussilagons.blogg.se/ :)

[hästtösen]
0

Jag ska nog åka förbi veterinären o ta med kaninungen så får de ta en snabbtitt på tänderna o säga vad dom tycker. Svårt att bedöma genom ett par suddiga bilder, men jag tycker som ni att bettet inte är korrekt.