Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 291 ggr
momo8141
1

Problem med katt :(

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! :) Vi har en sommarstuga där jag nu har upptäckt att det finns en katt som ständigt försöker att ta sig in i min kanin Tippos bur. Är det någon som har något tips? på hur jag kan bli av med katten så skulle jag vara riktigt tacksam om ni kunde ge mig ert tips? :) Tack på förhand! :D Det finns även en bild på Tippo :)

Frosstis
1

skräm iväg den varje gång den kommer. kanske släppa en hund eller skramla med kastrull. det kommer katter till oss ibland men inte så ofta som förr!

Henni-Chan
0

Jag har katt och i nuläget 17 kaniner. Nu är min katt väldigt mesig när det kommer till kaninerna. Att ständigt vara på vakt och jaga bort katten när den kommer kan funka men tror inte på det i längden. Det finns ju spraymedel typ "Piss off" och sånt. Det kanske kan fungera om du sprayar runt om hagen?

Annars skulle jag nog rekommendera att du bygger en Hage som är rymningssäker. Som har mindre maskor/hål än vad kompostgaller har. Lite likt  det du har i botten på hagen. Kompostgaller är riktigt bra och det har jag själv till mina kaninhagar, men det är tyvärr inte alltid de bästa när det kommer till att andra djur inte ska ta sig in.

Riktigt söt liten kanin, hoppas att du hittar en lösning! 🙂

Hendrike "Pinkku" Palm 

Miss Pinky's Hoppkaniner ~

Reg. gårdsnamn i SKHRF