Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 587 ggr
Minirut
0

Burar inomhus

Hur gör ni med inomhuskaniner, var placerar ni era burar för att de ska vara så lite synliga som möjligt men ändå så att kaninen känner att den får vara med? Har just nu en kanin ute i hallen under hatthyllan, perfekt då jag inte använder den biten av hallen. Hon har även insyn in till vardagsrummet där jag befinner mig allt som oftast. Tar ju givetvis ut henne också men hon hoppar helst tillbaka in i buren och sitter där och ugglar.

Nu ska jag ta hem en kanin till och har ingen aning om var jag ska ställa dennes bur. Det hade ju varit kul att ha burarna i närheten av varandra så att de får lite sällskap av varandra då de inte kommer kunna gå ihop. Men alla vis jag funderat på blir fult och bökigt.

Så hur har ni gjort för att burarna ska smälta in med resten av inredningen? Nu har jag vanliga inneburar så tips? på andra snyggare burar tas gärna emot ;)

http://pillasddv.weebly.com/

Fridaaaa
1

Jag har placerat våran innebur där den får bäst plats helt enkelt och det är ett "rum" (föredetta hall) mellan vardagsrummet och sovrummet, och vi måste passera där när vi ska ut från sovrummet 🙂
Och är inte fönster där = kan inte bli drag eller direkt solljus.

Tyvärr har jag inte tips? hur de kan smälta in bättre i inredningen, alltså vanliga gallerburar 😛

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

stinaälskarelmer
0

hej!

ett alternativ är att du kanske kan ha den nya buren i vardagsrummet?

eller om dom går ihop så att dom kanske kan vara i samma bur om det är en lite större bur.;)

Minirut
0

#1 Jag har Zelma så just nu och tycker det är prefekt. Buren står mellan en vägg och garderob = tar ingen plats. Där är liv och rörelse hela tiden så hon är med även då hon sitter i buren. Det bästa hade varit ifall jag fått plats med en bur till där.

#2 Tyvärr kan jag inte ha dem i samma bur. Dels för att det är en okastrerad hane och en hona. Och dels för att Zelma bara bråkar så fort hon sätts tillsammans med andra kaniner. Därför hade det varit bra ifall de kunde ha burarna nära varandra (men inte för nära) så att hon kunde få kaninsällskap på avstånd. Tanken är dock att kastrera hanen när han blir könsmogen. De kommer oavsett aldrig kunna gå i samma bur. Annars hade det varit en bra lösning. :P

Funderar dock på att bygga en möbelbur. T.ex hitta en stor byrå med bra mått och plocka bort de understa lådorna. tips? på någon sådan byrå? Och hur skulle man då kunna lösa det med botten?

Fridaaaa
0

#3 Perfekt ju 🙂 Blir det för mörkt eller så om du ställer en bur ovanpå den andra buren eller det går inte?

Minirut
0

Jag provade faktiskt detta när jag fick hem buren men kände att det inte skulle bli stadigt. Utan kaninen i hade buren kasat ca 10 cm av att Zelma fjontade sig i buren under. Dock så kan jag nog alltid spänna fast burarna med varandra på något vänster.

Mörkt tycker jag inte heller att det blir då jag ständigt har tänt i hallen och öppna dörrar till alla andra rum så ljus faller in från både från kök och vardagsrummet.

Fridaaaa
0

#5 Aha ok, förstår. Tänkte om burarna var lika stora eller så 😛
Tänkte, för jag testade att ha 2 varianter av inneburar på varandra, men blev mörkt i den undre, men har det nu också, 2 på varandra fast andra modeller och då kom det in mer ljus 🙂

djurhemmet.n.nu
0

Jag har mina kaniner i mitt rum (är bara tolv är) där jag tillbringar mest tid. Sedan har jag tagit bort alla sladdar så de kan hoppa fritt på golvet😍

Minirut
0

#6 Den ena buren är faktiskt lite kortare än den andra så lite ljus kommer in även ovanifrån ;) Men hur gjorde du för att få det stadigt? Band du fast dem? Hur i sådana fall? Kanske går att borra hål i hörnen av bottnen på buren ovan och fästa med buntband?

Fridaaaa
0

#8 De står stadigt på varandra, utan att man behöver binda fast eller likande🙂 Så krävs inget sånt på mina burar 😛