Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 425 ggr
skuttis88
0

Få 3-månaderskanin rumsren?

Hej!

Jag vet att det finns en liknande tråd men det är inte samma situation som jag.

Jag har haft min hane i tre veckor nu. Han har en låda men han vill inte bajsa eller kissa där. Han har valt två hörn. Om jag sätter lådan i det ena hörnet så bajsar han i det andra. Hörnen är i den avdelade, mindre delen av buren. Jag stängde för där och satte lådan i ett annat hörn i någon vecka. Det gick bra så jag öppnade igen. Men sen fortsätter han.

Jag vill att han ska bajsa och kissa i lådan :(

Snälla svara någon!

Tacksam för svar.

MVH Celina

tussen12
0

Prova att sätta ett hus i ett av hörnen :)

//Hälsningar Kringlans Kaninuppfödning!

Hemsidan: www.Kringlanskaniner.weebly.com you know my name, not my story 

skuttis88
0

#1 Jag har gjort det men han bajsar bredvid lådan ändå :(

MVH Celina

[Aya]
1

Eller ha lådor i båda hörnen? Bara till en början tills han har vant sig.

skuttis88
0

#3 Ja men sen när man tar bort lådan så kommer han ju att fortsätta att bajsa i samma hörn…

Fler tips? är välkomna!

MVH Celina

tussen12
0

Sanera med ättika på den fläcken :)

skuttis88
0

#5 Han fortsätter ändå. Jag har tagit såpa, citronsyra, diskmedel allt.

MVH Celina

tussen12
0

Sitta och glo vid buren i 24/7 och ta bort minsta bajsplutt ^^ Haha nej men jag vet inte, jag får klura lite :)

skuttis88
0

#7 Haha, jag har faktiskt provat att flytta allt bajs och torka upp allt kiss men han fortsätter ändå. Alla kaniner som bott i den buren har valt det hörnet 🤔

MVH Celina

farvendal
1

Är det så nödvändigt att han ska kissa i en låda då? Bara det att han faktiskt väljer att bara kissa och bajsa i ett hörn skulle jag tycka vara guld. Hemskt jobbigt när de gör sina behov överallt haha:)

Vad är det för lådor du har till honom? Jag denna hörnlåda till min ena kanin: http://www.teddytassen.se/webbshop/marsvin/bottenmaterial--toaletter/marsvinstoalett-sand--stro/marsvinstoalett-431.html den har en väldigt låg kant som knappt syns pga det ligger spån över den. Testa så kanske? Kaninen kanske inte gillar det där att behöva skutta över en kant in i en låda..

Medarbetare på

Kaninmagazinet.se

majsblomman
0

Alla kaniner vill inte gå på låda men är rumsrena ändå! Ingen av mina har velat ha låda men rumsrena har dom varit ändå :)