Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 951 ggr
[Måra]
0

Tveskärtar

På vår bur är det som ett tak som går att öppna och stänga, idag upptäckte jag att det är fullt av tveskärtar. Några trillade ner i höt När jag öppnade också, men de är flest uppe på kanten. Tror ni dom biter kaninen eller är dom ofarliga? Isåfall hur blir jag av med dom?

Fredagsmysaren
0

Du borde kolla om det typ är något bo där och iså fall ta bort det. Prova att sopa bort dom och om dom är där nästa gång så bör du kanske be föräldrar om hjälp. Nja, jag vet inte riktigt om dom kan nypa kaninen, även om jag är säker på att chansen är liten. Man vet aldrig med tveskärtar, dom är ONDA!😈 (Okej, nu över drev jag nog lite, va?😇)

Love my HjärtaRuffe!Hjärta Älskar KIF! Bäst bäst bäst!

juliafrojd
0

Tror inte de skulle skada, myror är nog värre skulle jag tro. :)

AkaiTsuki
0

Har man höet utomhus så kan det komma tvestjärtar.

När jag köpte min första kanin hade de haft höet utomhus och jag tog in höet på mitt rum rymde en tvestjärt ur påsen och bet mig på natten när jag sov! Aj tusan va det gjorde ont xD

Så.. Ha inte  den påsen inomhus 

Vet inte vad du kan göra åt dem :/

//Joanna

fossingen
0

#0 Radar tar ju död på insekter och kryp kommer inte där det är sprayat på 12 timmar i alla fall, så kanske värt att spraya lite på taket.

För det låter inte alls så härligt med tvestjärtar som ramlar och har sig XD

Jag vet att Citronella (eterisk olja) funkar mot de flesta småkryp som ängrar och såna kryp.