Kanin iFokus

Kanin

Etikettkullplanering
Läst 738 ggr
zezagena
0

(L) Vit rödögd dvv

tips? på dvv-uppfödare Sthlm el Värmland el privatperson som har en fin hane

VIT RÖDÖGD, helst utan havana/gul anlag för ev lån PARNING. Trevligt temperament och inga genetiska fel bakom som bettfel. Gärna nätt och liten. Reg/utställd ett plus och dubbelplus om han ryss-anlag och el rexad/satin Lipar

Jag kommer med ev hona till hanens ägare och betalar för PARNING (alt unge), pris enl överenskommelse -halva summan vid PARNING och resterande vid levande född kull

Peak303
0

En vit rödögd kan inte bära på ryss-anlaget då det är dominant över vit rödögd. :)

Synd att det är långt mellan oss för isf hade du kunnat låna min hane! :/

-'  Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt 

zezagena
0

Ja vet att du en av få som har ryssteckn dvv Malin.

Vet du om det lika stor sannolikhet el mindre/obefintlig få ryssteckn efter ryss + enfärgad med vit rö anlag, (ej gulanlag däremot havana/blå)..? olämpligt o kan ge ej godkända färger..?

Peak303
0

Jag vet en som fick en svart ryss efter en viltgrå förälder. 

Är den rysstecknade renavlad eller har den vrö anlag?

-'  Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt 

zezagena
0

#3 vit rö -anlag
Om ex enfärgade blå ( utan gulanlag), o ryssen ej blåanlag blir det mest svarta o mkt liten chans vit rö/ryss..?

Loverabbits
0

Jag har en vit rödögd rexad hane (dock med gul och havana anlag), han har dock ej stamtavla, men föräldrar har. Dock endast hans pappa som är stamboksförd. Kommer även få hem en vit rödögd normalpälsad hane som hittills är ställd på 93 p, mest troligt viltgrå under. :) www.vassarnskaniner.weebly.com Jag finns strax utanför Uppsala. :)

Välkommen att besöka hemsidan: www.vassarnskaniner.weebly.com Hjärta

zezagena
0

Hej Olivia (?) låter prima, kanske mest sugen på din rexade , ett carmtroll väl..? synd på gulanlaget men poitivt du finns nära.. den ev tilltänkta parnern kommer ställas o föräldrar reg så ingen fara med ev bara 2 luckor 😉

Vi kan väl höras framöver, kanske någon träff el utställning sen höst ( sthlm -klubbmöte)..?

Loverabbits
0

Precis, Olivia här! :) Snö som han heter är världens mysigaste. Jag själv skulle troligen vara intresserad av en unge som betalning i så fall. Till Tierp ska jag, ev. på kampen mellan Stockholm/Uppsala. Sen ska jag nog på LU också. :)

Välkommen att besöka hemsidan: www.vassarnskaniner.weebly.com Hjärta