Kanin iFokus

Kanin

Etikettköpes-säljes-transport
Läst 480 ggr
Kaninhoppare
0

(S) Två försummade stackare

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! 

Idag tog jag det svåra beslutet att faktiskt sätta mig och skriva denna annons, om mina två just nu väldigt försummade kaniner. Jag har helt enkelt inte intresset längre och det känns som att de bara sitter där i sina burar, det enda jag gör är att ge dem mat och vatten och städar. Det är inte rätt, för de här två rackarna förtjänar bättre! 

Så den första sötnosen är då Mikki, eller Snödrottningens Mikki som jag föredrar i sådanahär sammanhang ^^ 

Hon är en 6 år gammal renrasig Dvärgvädurs hona med ett fantastiskt temperament. Som ni nog förstått kommer hon från början från Snödrottningens dvärgvädurar, som nu är en nedlagd uppfödning, men jag köpte henne själv från en djuraffär. Mikki är nog den goaste kanin jag vet. Hon har en egen vilja, samtidigt som hon är väldigt lojal och gillar mänskligt sällskap. Dock är det inte en favorit att sitta i famnen, då kan hon börja nafsa. Men hon bits mycket, mycket sällan. Att bli klappad tycker hon däremot mycket om och kan flera gånger puffa en på handen för att få bli klappad på huvudet. För att vara 6 år gammal är hon varken pigg eller slö, men jag skulle nog kalla henne en livsnjutare. Mikki vill ha ett hem hos en VUXEN person ( eller barnfamilj, där föräldrarna har intresset och ansvaret), pågrund av att hon inte är så jätteung längre och vill gärna helst ta det lugnt, skuttandes ute på gräset. Mikki är för den delen också en utekanin och vill gärna ha det så i fortsättningen också! :) 

Det är första gången den här flickan byter hem sedan hon var liten unge och jag vill också att det ska bli den sista gången. 

Den andra kaninen som söker nytt hem är en liten, liten gosse vid namn Love. Han är lite mer än ett år gammal och en blandning mellan hermelin och lejonhuvadkanin. Love är en pigg och sprallig liten kille, som om han får rätt träning kanske skulle kunna platsa inom Kaninhoppning. Han är otroligt liten och också ganska senig, det är inte mycket muskler på den kroppen, tyvärr. Många tycker att han inte ser mer ut än liten unge. Men trots att han är söt som socker, och väldigt, väldigt enkel att hantera så kräver han en del omvårdnad. Speciellt under vinterhalvåret. Han är nämligen lite känslig för drag och kyla, vilket gör att hans ena öga blir lätt irriterat och kladdigt. Man får tvätta ur det varje dag, kanske också använda sig av ngn salva som Noviform tex. Vi har besökt veterinär ett par gånger, men de har inte hittat ngt. Och under sommaren så är ögat som nytt igen. 

Även Love vill komma till ett hem där han får stanna för resten av livet, han vill få springa ute varje dag och få mycket, mycket kärlek. En vuxen person måste ha ansvaret och intresset för honom, men gärna med barn som kan pyssla om honom. 

Så, det var väl annonsen då. Med de båda följer uteburar med och rymliga komposthagar om man så önskar. Hemmet är mycket viktigt, och jag vill endast ha en symbolisk summa för mina sötnosar. 

Om du känner att du är intresserad, maila till therese.djur@hotmail.com. För övrigt helst köpare inom Dalsland/Värmland/Älvsborg :)

Medarbetare på Jättekanin