Kanin iFokus

Kanin

Etikettmat-och-utfodring
Läst 822 ggr
Ellster
0

Äter knappt! (?)

I torsdags tog jag hem en nio veckors kaninunge. Jag fick med mig ett övergångsfoder, men hon åt bara en sorts bit av det (det var en gnagarblandning). Och av den biten fanns det max tio stycken. Jag har nu hittat några fler GODISsorter som hon gillar, men jag vill gärna få henne att äta pellets.

Hur ska jag få henne att äta av mina pellets jag har här hemma? tacksam för snabbt svar 🌺

"Bunnies are like choclate, you can´t only have one"

[Bambis]1
0

Hon äter nog då hon blir tillräckligt hungrig :)

AkaiTsuki
0

Äter hon hö?

//Joanna

Ellster
0

#1 jo, jag har oxå tänkt så, men sen hon kom hit så har hon ätit ½ dl (hon har vart hos oss i 4 dagar). Så man blir ju fundersam :/

#2 ja, det gör hon. fast eftersom hon inte äter så mycket mat tycker jag att hon borde äta mer av höet, som hon då har fri tillgång till :)

Minirut
0

Tror hon bara är kräsen nu då hon fått godismat tidigare. Får hon välja vill hon självklart ha sin gamla goda mat. Men som någon tidigare sa, när hon blir tillräckligt hungrig kommer hon antagligen äta pelletsen också. Se bara till så att hon dricker och får i sig hö. Det nya hemmet är ju dessutom relativt nytt för henne så låt henne ta den tid hon behöver för att vänja sig vid allting. :)

http://pillasddv.weebly.com/

MirakelBetty
0

Tror att det där kommer lösa sig av sig självt om du envist ger henne hö, vatten och den pelletsen det är tänkt att hon ska äta och inte skämmer bort henne med annat. 

Sen kanske hon inte har hunnit slappna av riktigt ännu i sitt nya hem, så det kommer nog sen :)

Tänk vad uppförsbacken gör med känslan av den efterlängtade nedförsbacken. 
Du är värd att njuta och må bra <3 

Ellster
0

#4 och #5  Okej! :D