Kanin iFokus

Kanin

Etikettutanför-ämnet-ot
Läst 368 ggr
davidia
0

går det

går det att kastrera kaniner?funderade på om veterinärerna gör det.skulle tycka att det vore utmärkt att göra det på min store kaninkille,så han kunde vara tillsammans med honan jag har så dom slipper att sitta i varsina burar.

myriis
0

Hej!
Ja det går, tror det nästan är helt riskabelt nu mera. Ta kontakt med en kunnig vetrinär som vet vad dem gör! Lycka till! Glöm inte att inte bli besviken ifall dina kaniner inte funkar ihop iaf, vissa kaniner gör ju helt enkelt inte det!

Tänk på att vänta 1-2 månader efter kastreringen innan du sätter ihop dem, för att vara helt säkra.

davidia
0

dom  har vart ilag i flera år.men nu fick vi kaninungar för andra gången och jag vill inte ha några fler då det är skitsvårt att bli av med dom…då är det bättre att kastrera!

Tina-A
0

Jag tror att när myriis skriver "Tror det när nästan helt riskabelt nu mera" så menar hon nog "riskfritt" ^^ Eller?

Som sagt, ja det går att kastrera. Jag har själv en kastrerad hane.

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

myriis
0

Haha, ja jag menade alltså att kastreringen var riskfri (Korkade jag -,- Man måste börja sova bättre!)

davidia
0

3# vad kostade det när du gjorde det

Frida
0

#5 För mig kostade det strax över 500kr. Blå stjärnan i GBG tar dock 860kr för en kastrering.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

davidia
0

oj.860 var inte det billigaste.det är ju dyrare än att kasterera en hankatt.

TussenoSnuffan
0

Har en kastrerad hane (kostade ca 700 tror jag). Han blev helt underbar efter sin kastrering. Mer tillgiven och gosig. Vi skall snart kastrera vår hona också (kostar 900) eftersom hon smitit och blivit tjuvparad. Men vi får vänta till ungarna slutat dia.

Kaniner kan vara känsliga för narkosen och det har hänt att de avlidit av den, men jag tror inte att det är speciellt vanligt längre. Förmodligen är kunskaperna om smådjur bättre än för ett antal år sedan.

Lycka till!