Bruna tänder?
Ätit något konstigt ?
Ser nästan ut som att hon har eldat! Haha, det kan det ju såklart inte va! Jag tycker att du ska ringa och fråga en veterinär. :-)
Hälsningar,
Ninni :-)
#1 jag vet inte riktigt. Hon se ätit samma som dom andra kaninerna men dom har inte så.
Lossnar det om du försöker ta bort det?
Tänderna kanske håller på att ruttna upp, nejdå bara en tanke🤪
Stolt ägare till stora chinchillan Myska. 
#4 Nej, har provat. Hoppas jag verkligen inte :(
Ring till vetten o rådfråga, de kanske kan slipa/klippa bort det eller något sånt!
Det där är inte normalt, du bör kolla upp det. Tycker det liknar tandröta men vet inte hur vanligt det är på kaniner.
Dock så bör du försöka gnugga bort det, det kan ju vara bajs
//Joanna
Kanske boka tid hos vetrinär istället så får dom kolla?
Tandröta är karies = Hål i tänderna
Men de ser inte bra ut, jag skulle definitivt åkt till veterinär
//Joanna
Man måste boka tid va? Hon har inge problem med att äta osv..
Bättre tidigt än för sent, de är ju trots allt bytesdjur som inte ger sig fören de verkligen inte klarar det mer
Boka tid för undersökning, om hon är försäkrad så tror jag att eftersom det är tänder så täcker inte försäkringen det
//Joanna
Ingen försäkring..
Jo men jag sa nyss att även om du hade försäkring så skulle den inte täcka för att det gäller tänderna ^^'
//Joanna
Någon som vet hemsidan till aspholmen i Örebro?
Vad får hon att äta? Förutom hö vill säga.
Menar i godis- & pelletsväg.
Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning | Youtube
Godis får dom sällan, iprimcip bars gräs och pellets. Rabbfor pellets, och ja, hö får dom.
Jag har sett understimulerade kaniner som bitit på vattenflaskan och fått liknande problem, skulle det kunna vara anledningen hos dig?
Är sällan här så kontakt finns på http://tussilagons.blogg.se/ :)
Tror inte de, hon har ju sin kompis och dessutom får dom skål. :) Däremot så gräver hon mycket i buren men inte den andra. (Har typ kompostnät i botten) Kanske de som är orsaken? Ska prova borsta bort sen :)
Vad hände liksom. Samma kanin, samma tänder. Skulle ut och prova borsta bort de, men nejdå de var redan borta :P
Kolla om hon även biter i gallret när hon gräver :)
Är sällan här så kontakt finns på http://tussilagons.blogg.se/ :)
Jag tror att de är på natten hon gräver, så har inte sett. Men ska kolla om jag ser :)
Boka rid hos vetrinären, har aldrig sett något liknande :)
Då var det väl troligen bajs, jord eller liknande 🙂
//Joanna
#25 Nej de var de nog inte då hon haft de ca 4-5 dar och jag försökt gnugga bort de utan resultat :)
Min hermelinhona har precis samma problem (?) som din kanin hade😭
Ska i så fall avvakta och titta om det blir bättre(?)
Är så orolig…
#27 kan du lägga ut bild? De försvann efter kanske 3-5 dar typ :)
Kaniners tänder slits ju ganska snabbt, så det är ju möjligt att det var tandröta och det helt enkelt slitits bort. Kaniner har sällan hål i tänderna för de växer för snabbt.. däremot vet jag inte om de växer riktigt SÅ snabbt som här!
//Päpple Holstwiik
Hoppípollas Hoppkaniner
Registrerad i SKHRF sedan 2015
Alla mina tre kaniner som bor i markburar dygnet runt nu på sommaren har tänder som ser mer eller mindre ut som på TS första bild. Upptäckte det idag.
Medans kaninen som bor i en innebur i uthuset har helvita tänder. Tror detta beror på att de är utomhus, gräver/äter gräs/får jord på tänderna eller dyligt. För så hade dom inte när de bodde i vinterburarna. Lite lossnade när jag försökte skrapa bort det - så tror inte det är någon fara.