spån/halm eller annat?
Hej
Jag undrar vilket det bästa "underlaget" för en innomhuskanin är?
Jag får hem en fransk vädur i morgon som ska bo inne med familjen
han ska gå lös här hemma och ha sin bur öppen, (instängd om vi är borta förstårs) jag har haft en fransk vädur förut som gick inne o var som en hund, men det är många år sedan, så jag skulle vilja bli lite uppdaterad :) då hade jag sågspån o fick damsuga många gånger om dagen, jätte drygt och hade nu tänkt ha halm i stället men det luktar ju lite inte så det stör mig men tydligen maken
finns det något annat att ha som bottenmaterial? och är det nåt annat jag bör tänka på, knaprar han i sig lister och sladdar och vad sätter jag iså fall för sladdarna? han kommer också få gå ute i hagen med dom andra kaninerna ibland :) tacksam för råd! 
Använd Toa-Lätt, det är jättebra :) Det fastnar inte i pälsen så det följer inte med kaninen varje gång den kommer ut ur buren ;)

okej tack för tipset! är det kattsand? det är väl inte så mjukt och skönt att ligga på för ninen
fast kanske praktiskt för mig 

Toa-Lätt är papperpellets, som är jättebra :) Lycka till!

okej :) då ska jag testa det! 

Gör det (:
Gud vad kul att du ska köpa en frasse:D De är underbara^^ Vill se massor av bilder sen:) Vad är han för färg?
Ja, det kan vara så att han gnager på lister och sladdar. Men på något vis får man lära kaninen att den inte får göra det.

går det inte sätta fast något plast överdrag el. nått ?!
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg

#6 självklart kommer jag med bilder på sötnosen :) har inte bestämt mig än vilken jag ska ha, väljer mellan en svart och en viltgrå, dom får nog bestämma själva :) om det är någon av dom som väljer mig
förut har jag haft en blå och en vit/grå otroligt söta o gosiga båda två! längtar tills i morrn :) man är som ett litet barn igen *s*
Jag har alltid använt toa-lätt. Tycker det är bättre än spån och luktar mindre. Det är papperspellets som sagt och finns oftast i både vanliga mataffärer (för katt) och i djuraffärer.
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

har du ingen halm alls inne i buren? tänker på om den skulle ha nåt hörn där det är lite mjukare att ligga i?
#10: Om du menar mig så har jag massa halm i buren, speciellt i deras bodel ^^ Men jag har alltid använt toa-lätt som bottenstö och det har funkat jättebra.
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

#11 ok du har utebur alltså? åt våra utekaniner har jag bara halm, men ville ha nåt som luktar mindre till innekaninen 

Jag har hö i hela buren! Mjuk och mysigt för kaninen, skräpar inte ner ett dugg och mat överallt! Har dock spån i kisslådan.
Måste du verkligen dammsuga flera gånger om dagen om du använder spån?? :S Jag har spån till min snärta, och det funkar perfekt =) Tycker det är de allra bästa till en innekanin (såvida den inte är långhårig), det luktar inte å är billigt som tusan :P

#14 Jag hade spån till min Dvärgvädur i början och vi var nästan tvungna att damsuga flera gånger om dagen här också, iaf minst en gång om dagen! Buffis får sina "bus-ryck" då han kutar runt i hela buren och hoppar och far och då kan jag lova att spånet bara yrde omkring honom och det var bara att plocka fram damsugaren….

Hej! toalätt använder jag oxå till min kanin.
Har varit på IKEA och köpt något som kallas (tror jag) kabelsamlare. Har stoppat in sladdarna i dem och tejpat ihop med eltejp. Kaninen kan ju gnaga på det oxå så man får kolla lite i alla fall. Lycka till.

#14 jag tror du missförstått mig lite, kaninen kommer bo inne med oss i familjen och ha sin bur öppen, då vi hade det sist så hoppade kaninen in och ut ur sin bur många gånger om dagen och drog varje gång med sig massor med spån ut så ja vi var tvungna till damsugning flera gånger om dagen
skulle kaninen bo i stängd bur skulle det säkert inte vara nåt problem.
Toalätt eller spån tycker jag. Sen kan ni ju ha lite hö också över det i ett hörn eller så :)
Toa-lätt pappers pellets . Jätte bra , Jag använder det och spån och halm