Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 647 ggr
[AnimalLover1]
0

Tuggar galler!

Idag fick min kanin ingen frukt eller grönsak alls men jag brukar ge henne det och om jag inte gör det så blir hon jättehungrig men idag verkade hon hungrig så jag gav henne ett helt sånt där miniäpple men hon sniffade bara på den, men hon ville ha godis…. Men inte sallad som hon bruka älska… Men innan så tuggade hon på gallret också, det hade hon inte gjort på ca 1 år, men hon var inte hungrig. Vad beror det på att hon tuggar på gallret? Jättetacksam för svar!

Sugar Mist
1

Ge kaninen pinnar istället, så brukar de sluta gnaga galler.

-

djurtok
0

Är ingen expert men Hon kanske har ont i tänderna Eller Så vill hon kanske ut om du har henne i bur, vi har en blandras som, när vi närmar oss, biter på gallret för att komma ut, och nu e det en dålig vana :/

För evigt med Gaia

[AnimalLover1]
0

Aha men då ska jag ta ut henne imorgon. Tack för svaren.

fossingen
1

Kan ibland bara bli en ful ovana för att kaninen konstant vill komma ut även om den vart ute mer än halva dagen. Min hane har blitt lite sån senaste tiden, därför ska jag inköpa plexiplast och fästa på insidan av burgallret. Då kan han inte gnaga/skaka galler nå mera :P Plus för mig och honom. Mindre störelsemoment för mig och hans tänder skadas inte.

djurtok
0

#3 Va bra. :)

För evigt med Gaia

Gry
0

Asp grenar funkar bra om dom biter på gallret eller buret här hoss mig….eller ett halvt knäckebröd…