Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 611 ggr
MirakelBetty
2

Aktiveringstråden!

Här skriver vi hur vi aktiverat våra kaniner för dagen/veckan! 

Tex. Idag har "Stampe" fått hoppa en bana med fyra hinder på första pinnen motsvarande lätt rakbana. Det gick bra, han hoppade fint. När han inte ville hoppa så lyfte jag upp honom och satte honom en bit bort så fick han fart igen. Är nöjd med passet. 

Men man får såklart skriva även när det går lite sämre så kan man ju få pepp och tips? på hur man kan göra nästa gång! 

Den här tråden är till för att ge andra idéer och hålla inspirationen uppe så att alla våra kaniner får den uppmärksamhet och aktivering de behöver :) 

Skriv för all del också om ni kanske tog det lugnt och gjorde något mysigt istället! 

(Jag hade stavat fel i förra tråden och jag störde mig på det så vi fortsätter här!)

Tänk vad uppförsbacken gör med känslan av den efterlängtade nedförsbacken. 
Du är värd att njuta och må bra <3 

MirakelBetty
0

Puttar upp! :))

Fridaaaa
1

Jobbat hela dagen, så ingen aktivering idag.
Men ledig imorgon, så imorgon blir det hoppträning med Ella på kvällen (om vädret är bra) plus hage 😃 Ev upp i skogen med någon av dem, får se 😛

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Jellyfish
2

Ett tips? på billig aktivering är att när man ger dem grönsaksrens, ex. morotsskal, att man då sprider ut det i hela buren så att kaninen får skutta och leta. 

Sedan kan man också göra godisgömmor och gömma diverse gott i en stor bunt hö, eller en hög torkade löv eller något. Det brukar dem tycka är kul att riva runt i :]

Frosstis
1

Hage från 12-15 ungefär! Sen började det regna så då tog min lillebror in honom. Matat med morot och pellets :)

Jag ger alltid pelletsen på en matta i lekstugan för han kan inte äta ur skål, så det är bra för man kan sprida ut det då!

tussen12
1

Tufsan och Björn skuttade lösa på bakgården imorse - då dom är som piggast! ;) Tequila fick skutta i selen som gick toppen, inga panikattacker iaf ^^ Senare fick dom komma ut i hagen där dom var tills kl halv 6, då tränade jag höjd med det nya hindret :) Tufsan klarade 50 cm, Björn 55 cm och Tequila 45 efter lite peppning ^^

//Hälsningar Kringlans Kaninuppfödning!

Hemsidan: www.Kringlanskaniner.weebly.com you know my name, not my story 

MirakelBetty
0

PUTT, håll tråden levande vettja! :)

NaDa...
0

Mina har fått vara ute i hagarna hela dagen och Coco har varit lös på gården. :)
Alla har också fått lite extra gott hö i sina höbollar :)

~ Kram Nadja ♥
Ålandskaninhoppare VardagsbloggKaninblogg

Plopp4
0

Mimmi och Aqua har fått vara ute i 7 timmar i hagarna och nu sitter dem i nystädade burar med nytt hö, vatten och pelletsfyllda skålar! :)

Hälsningar Jossan

Kika gärna in på min blogg: http://www.kaninhopparen.blogg.se

Frosstis
0

Släppte kaninen på våran altan i hopp om att han skulle racea men nä ;)