Bebislycka inatt!
Inatt födde Zoey sina otroligt efterlängtade ungar! Det blev fyra svart wienertecknade hermeliner varav 1 sorligt nog hittades död direkt i morse utanför boet. Den var förövrigt dubbelt så stor som de andra tre ungarna som är jämna i storleken. Tror ni att Zoey själv kan valt att lämna ungen för att det var något "fel" på den pga storleken eller har den bara råkat följa med efter att ha diat tro? De andra sötnosarna ser ut att må jättebra, och dom är hur fina som helst, men väldigt svåra att fota! Blev inte så mycket wienerteckning på dessa dock jämfört med min förra kull, roligt hur det kan bli! Kom gärna med tema-förslag till kullen! :))
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Film på ungarna!
Vill nästan kalla in lite fler ögon som kollar på denna filmen! Jag tycker att dom ser ut som muppar? :O
Som sagt, de är väldigt små men åh andra sidan va den fjärde väldigt stor så kan ju ha blivit ojämnt därför? Hoppas inte de är muppar ! Men fler kunniga får gärna tycka till
Jag hoppas också att det inte är så men i mina ögon så ser alla ut som muppar tyvärr :c Har haft egna hermelin kullar men aldrig fått muppar i men har sett flera andra på sidan som just diskuterar och lägger upp bilder och pratar kring hur en mupp ser ut. Har läst och kollat lite mer om det själv och jag tycker att dom ser ut som muppar. Men ja precis som du säger så bör nog flera tycka till! Om du har möjlighet så lägg gärna upp en bild på var och en där man verkligen ser hur dom ser ut
Ska fota bättre bilder imorgon i bra ljus. Var ute och kollade på dom nyss, de ser relativt proportionerliga ut i mina ögon, men det är svårt när man inte har n¨ågot att jämföra med bredvid! Men är det ens möjligt att 3 av 4 blir mupppar? Brukar väl oftast vara 1 per kull? Hoppas innerligt att de bara är små…
Men som sagt, fixar bilder imorgon så kanske jag kan få lite hjälp, annars lär ju tiden visa hur det går för dom små :(
Vore ju så tråkigt om jag och zoey blir av med hela kullen! :(
Jo, det är fullt möjligt att 3 av 4 blir muppar. Parar man två kaniner med dvärggen blir procentuellt 25% muppar, men slumpen spelar alltid in och därför kan de bli fler eller färre muppar. Har man tur blir de inga muppar, har man riktig otur kan alla bli det.
Tycker det ut som muppar men kan också vara så att dom bara e väldigt små.
Muppar behöver inte vara hemskt oproportionerliga, men visst ser man i regel skillnad när man jämför dom med en normal unge.
Bifogade bild på en mupp (till höger) och en normal unge.
jag tycker absolut inte att de ser ut som muppar. Muppar har en lite konstigare kropp och "låsta" bakben men jag tycker att dem ser fullt friska ut. Jag tycker att det borde vara konstigare om alla var lika stora.
Frida
Grattis🎂🎁😃
Tack för bilderna! Nu ser man mycket lättare. Men bild nr två och tre ser den ut som en mupp 😕
Detta är då vad "jag" tror och jag utgår från mina erfarenheter av hur en mupp brukar se ut! Jag vågar inte säga så mycket om bild nr 1 eftersom det är lite svårt att se från den vinkeln men av det jag ser så tippar jag på att alla är muppar.
Om jag ska förklara hur jag tänker är storleken på själva ungen, ögonen som står ut, extremt små öron och själva formen på skallen.
Ja jag det ser ut så! Hemskt tråkigt! 😕
Nästa steg man brukar göra vågar jag inte direkt lägga mig i. Men eftersom muppar dör efter något dygn pga outvecklat tarmsystem. Vissa brukar råda avlivning men som sagt så vill jag inte lägga mig i den frågan mer en så.
Kram!❤️
Alla ungar är nu döda så tråden kan tas bort… ingen lycka här alls faktiskt. Hemskaste jag varit med om
Usch, va tråkigt… :(
Kramar & tassar från Ida, Toffee & Lakrits 
Halloween-kullen kanske? Lycka till med era små ninisar!🙂
Beklagar verkligen… Så trist och sorgligt.😕
Usch vad tråkigt! Förstår verkligen hur det är för dig! I min senaste kull var det bara en som också var död :/ Riktigt tråkigt när det händer! Lycka till i nästa kull (om det blir någon)
Vet inte om du vill svara, men dog de själva eller fick du ta bort dem? Beklagar att det blev så tråkigt med din kull!
De dog själva, klarade inte av att ta bort dem och var ensam hemma när de gick bort :( Tack förera ord, det var riktigt ttragiskt och inte alls hur jag hade hoppats att sommarn skulle bli!
#23 Ush så hemskt. Skickar tröst-kram till dig!
usch vad tråkigt! hoppas att du snart mår bättre! ägnar en tanke till dig, ungarna och zoey! kram ❤️
synd om dig ger dig en kram❤️