Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 381 ggr
[hästtösen]
0

Burbygget

Hej, jag ska bygga nya burar (fackburar) då jag inte vill ha kaninerna så utspritt överallt o vill även ha så det ser fint ut. 

Hade tänkt bygga två stycken trefacksburar och då blir det sammanlagt 6 st fack/burar. Jag ska bygga på höjden, alltså stapla facken på varandra. Då jag inte bygger en 6 fack bur är då den blir så hemskt stor då och blir då jobbig att transportera ifall vi skulle flytta. 

Jag ska även bygga ett slags skydd av trä som kommer sättas på mina gallerburar/inneburar med tre väggar och tak vägg på båda kortsidorna och på bakre långsidan o så taket på gallerburen o den ska kunna tas bort lätt, så kan även gallerburarna stå ute på vintern på tex lastpall eller liknande. 

Bilder o sådant kommer läggas upp på byggena. Kommer först o främst börja med fackburarna. Ska förhoppningsvis flytta snart o kaninburarna kommer stå ute på gården i nått hörn så de inte tar upp nå mycket plats. 

De kommer bo jättekaniner i burarna, Tysk jättescheck o Belgiska jättekaniner. O gallerburarna kommer användas av mindre raser. 

Hoppas ni förstår hur jag menar, o att de nu inte blev allt för rörigt. :) 

Glad sommar på er alla :)