är det möjligt?
är det möjligt att en kanin kan äta upp en fröstav,alltså HELA den med pinne och plast upphängning på 1 och en halv timme?
// Linah
Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
Gerbilsidan
Den ligger inte möjligtvis indragen i huset eller nåt? 😛

Mvh Stephanie 

Helt omöjligt är det väl inte men absolut inte bra 😉
Hade skippat såna överlag 😛 Ialla fall de som finns i butikerna 😛
Men leta igenom buren noga för plasten är ju definitivt inte så bra om kaninen fått i sig.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#1 nej,jag tyckte inte att det skulle gå att äte så snabbt men jag har letat men nej den är inte där
. vore ju konstigt ändå om han lyckats ta lös den
// Linah
Gerbilsidan
#2 ja det är inte bra men jag kanske bara har en glupsk kanin dåXD
// Linah
Gerbilsidan
absolut möjligt min amai käkader upp allt förutom plasten på ca 30 min men han är förstås ett riktigt matvrak han äter vad so helst till och med flugor så man måste verkligen ha uppsikt över honom
http://www.youtube.com/user/lazyasshika
Har ni hund? Hundar kan lätt få loss den där ifrån xD
//Joanna

Kråkor fifflar nog ganska lätt bort en sån och flyger iväg med i ett obevakat ögonblick.
kaniner får bort dom hur lätt som helst så inte helt omöjligt om den sprungit och gömt den, då jag inte tror att den är så lätt/god att äta.
#6 nej vi har inte hund men hade förr om du undrar över att han bor i hundgård XD. men bra ide med kråkor då samma saker som jag gett honom förr också är borta. (vi har inget tak på hundården)
// Linah
Gerbilsidan
Min gammelman äter upp allt gott på pinnarna på 20-40 minuter. Han älskar såna, det är en höjdpunkt i hans liv. =P Inte ofta han får men när han får tar det slut fort. Men pinnen låter han iofs vara.
Men är inte omöjligt att dom äter hela pinnen och plasten också…
#10 ok då vet jag att det kan gå fort att ¨äta allt sånt snabbt;)
// Linah
Gerbilsidan
Han kan ju ha sprungit iväg med den. Min förra hona brukade springa runt med stora äpplen i munnen för att reta den andra kaninen :)
MVH Celina
Mina kaniner käkar upp en sån på en kvart, så visst kan den hunnit på 1 timme.
Mvh Järnskogens kaniner
Efter Regn Kommer Solsken
ojojoj men då kan han ju verkligen ha ätit upp hela plasten:/
// Linah
Gerbilsidan
1: Ja, kaniner kan få loss en sån hållare hur lätt som helst. Och ja det är möjligt att han ätit upp plastpinnen, men han kan även ha gjort flis av den - titta ordentligt överallt efter plastrester.
2: Säger som frida, du bör inte ge sånadär stänger alls, det är alldeles för mycket socker. Sen ska kaniner helst inte äta frön alls heller. Och som du märker nu, så finns risken att kaninen tuggar i sig även plasten.
Så, om du ska ge något liknande igen - lämna inte kaninen med godiset utan uppsikt. Stanna kvar och se vad den gör så att du kan hindra den från att tugga i sig "fel" delar.
3: Sätt genast nån form av tak på hundgården! Rovfåglar eller katter kan ta din kanin!😮
#15 våran katt tar sig in och hon väger nästan 5 kg och är rädd för han. men rov fåglar har jag ochså funderat på. han är stor och ganska klumpig och hundgården är mitt emellan två hus så jag tror att det inte är någon fara. men sen är takbygge inte aktuellt då vi snart ska flytta. men tack för tipsen ändå!
ps. det var första gången jag gav honom en fröstav🙂
// Linah
Gerbilsidan
Man behöver inte bygga ett tak för att hålla borta rovfåglar, det räcker att dra ett gäng färgglada snören kors och tvärs högst upp. Fågeln ser dem och väljer att inte dyka ner, med risk att slå sej eller fastna. Så har min mamma över sin hönsgård.
Obs: Örnar tar små hundar, katter och höns, så att din kanin är stor och klumpig är inget hinder… tyvärr.
PS: Det kanske inte bara är er egen katt som kan ta sig in till kaninen. Någon annan kringströvare kanske tycker att det är ett snabbt och lätt skrovmål… Ett bärnät kan räcka för att hålla en katt borta.
Vill bara tillägga att det är med fåglar är viktig. Vi hade en jättestor hök eller vråk som flög typ 10 meter från marken precis ovanför trädgården. Så håll koll på kaninerna! :)
MVH Celina