Kanin iFokus

Kanin

Etikettfärger-teckningar-och-raser
Läst 582 ggr
djurtok
0

Färg hjälp

Hej undrar vilka färger på dvv som är godkända, gärna med bilder så att jag förstår riktigt! ;)

För evigt med Gaia

djurtok
0

Jg undrar också vilka som skulle kunna ge bäst poäng på utställning och vilka godkända som är ovanligast och den vanligaste! :)

För evigt med Gaia

KaterinaPetrova
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

http://kaninfarg.se är en bra hemsida! Vet dock inte om det är vad ni behöver :) 

På bilden nedan ser ni en viltgrå dvärgvädur, vanlig färg men godkänd. Hon hade stamtavla men ställde aldrig ut henne då jag tog över henne av min syster -09.

Stolt ägare till stora chinchillan Myska. Hjärta

djurtok
0

#2 Okej Tack! :)

För evigt med Gaia

Zvintos
0

Att rabbla upp alla färger som dvärgväduren är godkänd i skulle ta ett tag. Detta då den är godkänd i standardens samtliga godkända färger och teckningar. Dvs alla färger och teckningar som finns att se på Kaninfärg.se och som är godkända, är också dvärgväduren godkänd i. 🙂

djurtok
0

#4 Okej:) Men finns det några typ ovanligare färger? :)

För evigt med Gaia

Zvintos
0

#5: Det gör det absolut. 🙂 Finns en hel del som inte är särskilt vanligt på dvärgvädur, både vad gäller färg, teckning och pälstyp. Ovanliga i olika grader såklart.

Ex beige, hotot, vit brunögd, holländartecknat, white brun, white egern, white zobel blå, rysstecknat i svart och blå och så vidare.

djurtok
0

#6 Okej Tack!! :)

För evigt med Gaia

djurtok
0

Finns det typ brokade/mantlade som är gråa?

För evigt med Gaia

Zvintos
0

#8: Det gör det, fast det heter inte grå i sådana fall. Sen beror det på vad du menar när du skriver grå.

Blå manteltecknad finns, likaså viltgrå, egern etc. Dessa kan tolkas som grå beroende på hur man menar.

djurtok
0

#9  Jag menade när de är vita under till och gråa till typ mantel, men det kan nog stämma att man säger blå, 🙂

Är de godkända för utställning?

För evigt med Gaia

Zvintos
0

#10: Jo, jag förstod vad du menade med mantel. Var mer exakt vad du menade med grå, då en del syftar på blå, andra på viltgrå osv. 🙂

Blå manteltecknad är godkänd för utställning, ja.

djurtok
0

#11  Okej Tack för hjälpen,

Tycker de är super fina, men ville ha en kanin som kunde ställas ut,

Nu kan jag få båda!😃

För evigt med Gaia