Färg hjälp
Hej undrar vilka färger på dvv som är godkända, gärna med bilder så att jag förstår riktigt! ;)
För evigt med Gaia
Jg undrar också vilka som skulle kunna ge bäst poäng på utställning och vilka godkända som är ovanligast och den vanligaste! :)
För evigt med Gaia
http://kaninfarg.se är en bra hemsida! Vet dock inte om det är vad ni behöver :)
På bilden nedan ser ni en viltgrå dvärgvädur, vanlig färg men godkänd. Hon hade stamtavla men ställde aldrig ut henne då jag tog över henne av min syster -09.
Stolt ägare till stora chinchillan Myska. 
#2 Okej Tack! :)
För evigt med Gaia
Att rabbla upp alla färger som dvärgväduren är godkänd i skulle ta ett tag. Detta då den är godkänd i standardens samtliga godkända färger och teckningar. Dvs alla färger och teckningar som finns att se på Kaninfärg.se och som är godkända, är också dvärgväduren godkänd i. 🙂
#4 Okej:) Men finns det några typ ovanligare färger? :)
För evigt med Gaia
#5: Det gör det absolut. 🙂 Finns en hel del som inte är särskilt vanligt på dvärgvädur, både vad gäller färg, teckning och pälstyp. Ovanliga i olika grader såklart.
Ex beige, hotot, vit brunögd, holländartecknat, white brun, white egern, white zobel blå, rysstecknat i svart och blå och så vidare.
#6 Okej Tack!! :)
För evigt med Gaia
Finns det typ brokade/mantlade som är gråa?
För evigt med Gaia
#8: Det gör det, fast det heter inte grå i sådana fall. Sen beror det på vad du menar när du skriver grå.
Blå manteltecknad finns, likaså viltgrå, egern etc. Dessa kan tolkas som grå beroende på hur man menar.
#9 Jag menade när de är vita under till och gråa till typ mantel, men det kan nog stämma att man säger blå, 🙂
Är de godkända för utställning?
För evigt med Gaia
#10: Jo, jag förstod vad du menade med mantel. Var mer exakt vad du menade med grå, då en del syftar på blå, andra på viltgrå osv. 🙂
Blå manteltecknad är godkänd för utställning, ja.
#11 Okej Tack för hjälpen,
Tycker de är super fina, men ville ha en kanin som kunde ställas ut,
Nu kan jag få båda!😃
För evigt med Gaia