Kanin iFokus

Kanin

Etikettfärger-teckningar-och-raser
Läst 844 ggr
Alvirpo
0

Färghjälp

Hej! någon som vet vilka färger dess ungar är, vet vad de andra 6 är för färger men dessa två har jag ingen aning om vad de är för färg. En släkting till mig som höll på med kaniner när hon var liten sa att det kanske var Zobel?

Picture

Unge 1

Picture

Unge 2

fossingen
0

Ta större bilder på dem :) Zoblar/siameser är de iaf.

Alvirpo
0

#1 får ta och göra det! Föröldrarna är isabella och svart ifall det hjälper, de andrs i kullen är isabella, madagaskar, svart och blå, sen dessa två!

Alvirpo
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

kan lägga in bilderna såhär så kanske dem blir större?

unge 1

Alvirpo
0
fossingen
0

Mja, unge 1 ser ut som en brun zobelsiames, alternativt en väldans ljus brun zobel. Nr 2 ser ut som en brun eller blå zobelsiames/zobel, svårt att se. Båda ser ut att vara wienertecknade på huvudet.

Alvirpo
0

#5 Tack!  Ska förslka ta fler och bättre bilder senare! Men wienertecknad? Ingen av föräldrarna har det i släkten, eller tja deras farfar är ju vit blåögd..

farvendal
0

Tycker båda ser ut att vara bruna zobelsiameser.. wienertecknade :)

Medarbetare på

Kaninmagazinet.se

Zvintos
0

#6: Om farfadern är vit blåögd så är det inte konstigt att det dyker upp wienerteckning. 🙂 Då är pappan wienerbärare (dvs har enkelt anlag för vit blåögt) och kan ge wienertecknat. Men även om det inte funnits något synligt i stammen så kan det anlaget hänga med i många generationer innan det syns.

Alvirpo
0

#7 Tack för hjälpen!

#8 Där lärde jag mig något nytt! tack för hjälpen!

----------------

Här ser man skillnaden på dem, unge 1 är den ljusa, unge 2 är den mörka

Alvirpo
0
Alvirpo
0
fossingen
0

Koll näsan Vilken färg? den är, är den brun eller går det mot blått? Svårt att se på bild ibland

Kan lägga upp några bilder på brun zobelsiames.

fossingen
0

Här är en lite starkare tecknad White zobelsiames brun.

Alvirpo
0

#12 Har kollat nu, och tycker båda ser blåa ut, så då är unge 1 Zobelsiames Blå (ljus) och Unge 2 Zobelsiames Blå (mörk)? Eller är det bara olika nyanser? Tycker dessutom inte jag ser någon wienerteckning på deras huvuden?

fossingen
0

#14 Kan vara en lurv på huvudet som luras. Såg just att jag hade en till bild på samma kanin på bild 1 som hade en sån lurv. Han är ej wienertecknad dock :)

Alvirpo
0

#15 Då är det nog så! För kan inte se att någon av dem, eller någon i hela kullen är wiener!

Tack för all hjälp! 🌺

Hannhis
0

har ingen aning om färgerna men söta var dem😃!!

Mvh Shy och Hannah