panik (tjuvparning)
Det är inte säkert att det blev något men jag hittade en kanin pipandes på min hona… jag får panik! Vem kommer vilja ha de ungarna och honan är en omplacering så hon har inga papper och jag vill inte sälja till några småbarn som kommer att älska dem i en vecka och efter det kommer de få leva i sin skit men någon som vill ha kanin och är riktigt intresserad kommer nog inte skaffa en liten kanin unge utan papper JAG FÅR PANIK! vad ska jag göra snälla hjälp! 😭
snälla inga elaka kommentarer nu jag är riktigt rädd för vad som kommer hända och jag bryr mig om mina djur och jag önskar att det aldrig hänt!
Det går väl att göra abort på kaniner lika som på hundar?
Eftersom det inte direkt finns en efterfrågan på blandras kaniner så vore abort ett alternativ
Man kan ta honan till veterinären och be dem fixa det, om den andra kaninen gjode henne dräktig. En spruta bara, inget svårt eller ngt som skadar honan.
Dock tycker jag du borde se över burar & hagar så att de inte händer igen & sterilisera din hona så hon inte kan få ungar i framtiden heller.
Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning | Youtube
#1 Ingen efterfrågan på blandraser? Vart har du fått det ifrån? De allra flesta här på KiF har blandraser!
Funny_bunny; En tjuvparningen behöver inte innebära problem. Antingen läser du på ordentligt under denna månad så du är redo när kaninerna kommer, eller så kontaktar du veterinär.
#3 Tror #1 menar att marknaden på kaniner är övermättad som den är, det är ingen nytta att ta fler kaniner till livet bara sådär, som dessutom är oplanerade + att ts inte vet vad hon ska göra med/för ungarna. Känns inte schysst att ts ska behöva ta hand om dem om hon inte vill/kan.
Jag skulle åkt till veterinären.
Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning | Youtube
Tycker inte att du ska dra alla mindre barn över en och samma kant. En tjej som fick en blandras av mig med okänd stam sköter om kaninen fantastiskt bra! Letar man finns det bra hem. Sker en tjuvparning har man inte haft nog koll eller en nog rymningsäker bur. Även om det kommer en kull och den är oönskad så är det fortfarande dit ansvar att se till att de får det bra. Blandraser är minst lika eftertraktade som renrasiga, så länge kaninerna är friska och har ett bra temperament kommer säkert folk vara intresserade! :) Vill man inte ha oönskade ungar - säkra burarna och sterilisera!
Stolt ägare till stora chinchillan Myska. 
Jag hade nog åkt in och kastrerat honan. Nu, så tidigt som möjligt.
Eller så hade jag försökt hitta nya bra hem till dem.
Finns många seriösa som vill ha blandraskaniner. Dock är det ju en risk när man inte har papper på föräldrarna, det där med bettfel osv, intejust med blandraskaniner i sig. Jag har själv 3 blandraskaniner t.ex.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Hur gammal är din hona? Är honan störa än hanen?
/ Medarbetare på Hermelinkanin iFokus och Lejonkaniner iFokus.