Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 521 ggr
MrsWader
0

Bur frågor

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har lite frågor angående en uteblir som vi håller på och bygger. Ska det vara 50 cm högt i tak även från sitthyllan? Kan vår lilla hermelin korsning skada sig om han hoppar ner från sitthyllan (sitthyllan är taket på bolådan), den ärva 35 cm hög? Lägger även upp enskild på buren (inte riktigt färdig) är det något jag behöver tänka på? Vi ska självklart ha in halm, spån, hö, matskål, vattenflaska, kvistar, höbollen/grönsaksbollen (eller vad den kallas?) ska försöka få honom att "gå på låda" så den ska också in. Tar jätte gärna emot konstruktiv kritik angående vår bur :-)

Fridaaaa
0

Höboll är inget måste, mest som "extra" men ha hö i ena hörnan med eller om du har en bra höhäck där han inte kan hoppa in i.

50 cm är burens höjd, alltså från lägsta punkten på taket (om den är som eran t.ex, så räknas det itne från högsta punkten där i mitten), och ner till golvet (innermåtten), så det är inte från sitthyllan 🙂

Ser ut att bli en väldigt fin bur! 🙂

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

MrsWader
1

Den är 60 cm hög på det lägsta stället (inte på sitthyllan) "höbollen" följer bara med från ena buren till den här, brukar stoppa in lite torkade godsaker som vi torkat själva (tex maskrosor timotej groblad hallonblad persilja mm) Har tänkt bygga som en liten låda att ha höet i, just nu ligger det i ett hörn av buren som han sitter i just nu och lite på taket på bolådan. :-)

Summerdogs
0

Riktigt fin! Proffsig design tycker jag med 😃