Brunst?
Idag när jag lyfte upp kaninen så var tuttarna väldigt svullna? Brukar de bli det under brunst eller vad kan det vara? Hon är 12 år.

Kanske? Vet inte…. det är bara hoppas att inte haren varit framme.
Har inte känt detta förrut trots att jag haft henne i 3-4 år.
Hur länge går en kanin dräktig förresten?
En kanin är dräktig i ca 28-33 dagar, alltså ungefär en månad. Hon kan vara skendräktig? för då svullnar spenarna lite också.

Hur ofta brunstar de? Borde ju känt detta tidigare tycker jag när hon varit skendräktig?.

haha vet inte om du menade allvar med det där med haren men dom kan inte få ungar ihop x)
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg
#5: Det är klart dom kan?
#4: Kaniner har ingen speciell "brunst-cykel" utan brunstar lite då och då, väldigt ofta. Utekaniner påverkas mycket av temperaturen och ljuset och är alltså lättast att para på våren och sommaren, innekaniner brunstar lite när som helst.
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Om hon menade hare (alltså en riktig hare som lever vilt) så kan dem inte få ungar ihop, men om hon menade vildkanin, så ja.

#5 Nä, jag menade inte allvar med att en hare skuttat förbi min kanin. Vet att hare och kanin kan para sig, men att det inte blir några ungar.

Klart jag menade hare, annars hade jag skrivit vildkanin. 
Jasssså, när du skrev hare trodde jag du menade Belgisk hare, eller kanske dvärghare. Alltså en tamkanin ^^
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Aha, haha, jag var lite konstig. XD
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se

Ha ha,,, nä jag bara skämtade om att en riktig hare, kankse sprungit förbi hennes enorma Hage som hon bor i just nu och haft lite roligt för en kväll. Men jag vet att de inte kan få ungar ihop.
Men jag blev lite förundrad över att hon hade stora knölar under tuttarna. Som en dräktig tik (hund) Hon har inte haft det tidigare under de 3-4 år hon bott hos mig. Så jag tänkte om hon blivit dålig eller om det är vanligt för kaniner att de blir så vid skendräktighet.